۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
نبض تالار شیشه ای مازندران تپیدن گرفت/ رشد معاملات بورسی
بازار بررسی کرد

نبض تالار شیشه ای مازندران تپیدن گرفت/ رشد معاملات بورسی

ساری- نبض بورس با رشد شاخص سهام و افزایش تدریجی معاملات در تالار شیشه ای استان تپیدن گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار بورس در پی اتخاذ سیاست های دستوری و منفی های پی درپی نابسامان و مبهم شد و بسیاری از سرمایه گذاران در ماه های آتی با سرخوردگی از این بازار بیرون رفتند.

دخالت های غیرکارشناسی و دستوری دولت و حقوقی ها سبب شد تا بسیاری از سهامداران حقیقی و دارندگان خرد سهام عدالت، عطای سهامداری را در تالار شیشه ای به لقایش بخشند.

بازار بورس پس از چند ماه نوسان و منفی شدن، طی ماه جاری تپیدن و سیر صعودی گرفت و صاحبنظران بر این باور هستند اعتماد به بازار بورس دوباره بر می گردد.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۶۹ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۳۷۲ سهم در تالار شیشه ای استان داد و ستد شد، افزود: ارزش این میزان معاملات دو هزار و۱۳۸ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع معاملات صورت گرفته، ۷۸۲ میلیارد ریال مربوط به خرید سهام و هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال مربوط به فروش سهام بود، افزود: سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین، پارسیان، فولاد، خوزستان، ایران خودرو و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ۳۷ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و۶۳ درصد مربوط به فروش سهام بوده و شاخص سهام نیز با ۲۳ هزار و ۹۷۹ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و۲۳۸ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

به گزارش بازار، تالار شیشه ای مازندران در هفته قبل نیز راکدترین هفته را سپری کرد و شمار معاملات به پایین ترین حد معادل ۱۶۳ میلیون سهم رسید که ارزش آن هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۷۴٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha