۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
 ۸۸ درصد روستاهای استان همدان آب‌رسانی شده‌ است
استاندار همدان:

۸۸ درصد روستاهای استان همدان آب‌رسانی شده‌ است

همدان - استاندار همدان گفت: ۸۸ درصد روستاهای استان همدان آب‌رسانی شده‌ و آبرسانی به مابقی روستاها نیز در قالب مجتمع در حال انجام است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، سید سعید شاهرخی با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته تحولی بزرگ در مناطق محروم و روستاها رخ داده است،گفت: ارتقاء وضعیت معیشت و اشتغال برای روستائیان و مناطق محروم و توسه زیرساخت‌ها و عمران و آبادی، دو محور اساسی از اقدامات و قابلیت‌هایی است که به صورت جدی  مورد توجه قرار گرفته و برای هرکدام برنامه‌های دقیق در نظر گرفته شده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید با توجه به رشد کشاورزی در استان همدان طبق سند توسعه سه ساله از طریق روش‌های نوین بهره‌وری آب و خاک را بالا ببریم، افزود: ۱۶.۶ میلیارد تومان وام‌ معیشتی و اشتغال در روستاها برای یک‌هزار و ۱۶۲ شغل تخصیص داده شده است.

وی با یاداوری اینکه ۲۲۳ پروژه مختلف به ارزش ۱۷۸ میلیارد ریال دهه فجر سال جاری در سطح روستاهای استان همدان اجرا شده است، گفت: یک‌هزار و ۱۱۴ روستا در استان همدان وجود دارد که در ۸۸۶ روستا دهیاری مستقر شده و اعتباراتی به آن‌ها داده شده‌است.

استاندار همدان با بیان اینکه در یک اقدام وسیع تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار در استان همدان گازکشی شده‌اند، گفت: ۸۸ درصد روستاهای استان همدان آب‌رسانی شده‌ و آبرسانی به مابقی آن‌ها نیز در قالب مجتمع در حال انجام است.

شاهرخی با بیان اینکه پنج هزار ۵۰۰ کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است، اظهار کرد: این در حالی است که قبل از انقلاب بسیاری از راه‌ها خاکی بود.

کد خبر: ۷۴٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha