۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
ریشه توسعه شهری در آبادانی روستاها است؛ تبدیل قم به قطب درمانی و گردشگری سلامت کشور
استاندار قم:

ریشه توسعه شهری در آبادانی روستاها است؛ تبدیل قم به قطب درمانی و گردشگری سلامت کشور

قم- سرمست، استاندار قم ریشه توسعه شهری را در آبادانی روستاها دانست و گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای روستایی در قم، ساماندهی فعالیت‌های خیرین در روستاها ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست غروب سه‌شنبه در آیین ملی تجلیل از خیرین ماندگار که به طور سراسری از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین اظهار داشت: در تمامی بحران‌هایی که در استان قم در این مدت رخ داده است در کنار مسائل مدیریتی و هماهنگی‌های دستگاه‌ها در پیشگیری، کنترل و عبور از بحران‌ها، خیرین و گروه‌های خیراندیش استان راهگشا بوده و نقشی اثرگذار دارند و در روزهای مقابله با کرونا نیز در طرح مواسات فعالیت چشمگیری از سوی خیرین و گروه‌های مردمی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

نقش بی‌بدیل خیرین در سخت‌ترین شرایط کرونایی
وی با بیان اینکه تأثیر مهم استفاده از ظرفیت بنیادهای خیریه و نهادمند در برنامه‌ریزی مبتنی بر الگوی پایدار در جامعه انکار ناپذیر است، گفت: در ایام بحران کرونا و در طرح‌هایی چون طرح مواسات این نقش مهم کاملاً مشهود بود و اگر ساز و کار لازم برای هدفمند و هوشمند سازی این امر خیر صورت گیرد، تأثیری مداوم دارد.

به گفته استاندار قم، ضروری است تا این روحیه خیراندیشی، منجر به ایجاد نهادها و بنیادهای مستحکم خیریه شود تا بتوان در شرایط عادی نیز در کنار هم باشیم و با همدلی بتوانیم این روحیه راهگشایی را در پیش گیریم و در مقابل حوادث غیر مترقبه غافل‌گیر نشویم.

وی عنوان کرد: در حوزه‌هایی چون پشتیبانی از تجهیزات درمانی و بیمارستان‌ها، توسعه زیرساخت‌های درمانی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و اقدامات جهادی با تقسیم فعالیت‌ها به‌صورت ساماندهی شده و شاهد نتایج قابل توجهی در نقش پذیری و اثرگذاری خیرین در استان بودیم.

زیرساخت‌های مطلوب روستاهای قم
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت روستاهای استان قم بیان کرد: با توجه به ویژگی و مختصات خاص قم و علی‌رغم درصد پائین جمعیت روستایی به نسبت جمعیت شهری، به برکت نظام جمهوری اسلامی و تدابیر دولتمردان، خیرین در توسعه روستایی در تمامی عرصه‌ها از قبیل بهداشت و درمان، مدرسه سازی، مددجویی، اثرگذاری بی‌بدیلی داشته‌اند.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های درمانی و تکمیل طرح‌های خدماتی در قالب کار گروه بهداشت و درمان استان به‌زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های بیمارستانی و تبدیل قم به قطب درمانی و گردشگری سلامت کشور خواهیم بود.

استاندار قم با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در روستاها و با اشاره به وجود خلأهای توسعه‌ای در روستاها و مناطق محروم استان، ابراز کرد: ریشه توسعه شهری در آبادانی و تحولات بنیادی در روستاهاست و با وجود ظرفیت‌های بالای روستایی در قم و لزوم توسعه متوازن و همه جانبه این روستاها، ساماندهی فعالیت‌های خیرین در روستاها امری ضروری است تا با نیاز سنجی این اقدامات در مسیر صحیح شکل گیرد.

توسعه روستایی اولید دولت تدبیر و امید
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه موضوع هویت بخشی به بخش‌ها و روستاهای استان قم اهمیت دارد، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی است که با تعیین استراتژی مناسب در راستای هویت هر روستا می‌توان از نقش خیرین در این مسیر بهره‌مند شد تا زمینه مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه همه جانبه استان شکلی مناسب به خود گیرد.

سرمست افزود: تشکیل مجمع خیرین توسعه روستایی به‌عنوان نهادی مردمی کمک مهمی به پیشبرد این برنامه‌های استان و ارائه خدمات متوازن خیریه به همه بخش‌ها خواهد داشت.

گفتنی است، در این مراسم از خیرین و مؤسسات خیریه استان در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

کد خبر: ۷۴٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha