۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
اروپا گذرنامه واکسن صادر می‌کند| قاره سبز دو پاره شد
لزکو فرانسه:

اروپا گذرنامه واکسن صادر می‌کند| قاره سبز دو پاره شد

به گفته کمیسیون اروپا یازده کشور عضو در حال صدور چنین گواهینامه هایی هستند و حداقل هفت کشور در حال آماده سازی برای راه اندازی آنها هستند.

به گزارش بازار به نقل از لزکو، گذرنامه واکسن که توسط شرکت های هواپیمایی کشورهایی با فعالیت توریستی قوی راه اندازی شده، توزیع می شود. برخی آن را وسیله بازگشت سریع به زندگی عادی و برخی دیگر حمله به آزادیهای فردی می دانند. کشورهای اروپایی دچار اختلاف  شده اند.

این بحثی است که متناسب با کشور و میزان پیشرفت آنها در واکسیناسیون کووید-۱۹ به شدت نابرابر افزایش می یابد. بحث در مورد گذرنامه واکسن کشورهای اروپایی را دچار اختلاف کرده است.

در حال حاضر حدود ۳ درصد از جمعیت اروپا واکسن تزریق کرده اند که این نسبت برای هر دو تزریق به ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته کمیسیون اروپا یازده کشور عضو در حال صدور چنین گواهینامه هایی هستند و حداقل هفت کشور در حال آماده سازی برای راه اندازی آنها هستند.

شرکت های هواپیمایی موافقت خود با چنین سندی را که قبل از هرگونه سوار شدن ارائه شود، اعلام کردند.

اگرچه به نظر می رسد سازمان بهداشت جهانی برای مهار اپیدمی در برابر چنین اقداماتی احتیاط نشان می دهد. این گذرنامه ها واکسیناسیون را برای سفر توصیه نمی کند، زیرا آنها را تضمین کافی برای محافظت در برابر انتقال نمی داند.

بیشتر سوالات مربوط به عملکردهای اضافی گذرنامه است که باعث می شود نوعی امتیازبرای افراد واکسینه شده باشد. دسترسی به مکان های فرهنگی، میادین ورزشی و حتی رستوران ها یکی از حساس ترین نکات است.

اعتراض در فرانسه درباره لایحه ای که هدف آن حفظ دسترسی به مکانهای خاص برای افراد واکسینه شده است، نشان می دهد که پذیرش چنین اقدامی همچنان مشکل ساز است. وزیر فرهنگ گفت که او مخالف معرفی گذرنامه واکسن برای ورود به اماکن فرهنگی است، زیرا این «حمله به آزادی های ما» است.

مقامات آلمان  نیزمخالف رفع محدودیت ها برای جمعیت واکسینه شده هستند. اما این احتمال را در بخش خصوصی منتفی نمی دانند.

کشورهای دیگر اروپایی مانند یونان، اسپانیا و ایتالیا چنین نگرانی هایی را  ندارند و آن را عامل بسیار مهم برای تضمین بازگشت به فعالیت در امنیت کامل می دانند.

کد خبر: ۷۴٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha