۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
زوددویچه سایتونگ آلمان: سازمان بهداشت جهانی درباره خوش بینی بیش از حد هشدار می‌دهد

زوددویچه سایتونگ آلمان: سازمان بهداشت جهانی درباره خوش بینی بیش از حد هشدار می‌دهد

به علت تعداد بسیار بالای مبتلایان به کرونا، دولت چک وضعیت اضطراری فعلی را از روز دوشنبه به مدت ۱۴ روز دیگر تمدید کرده است.

به گزارش بازار به نقل از زوددویچه سایتونگ آلمان، سازمان بهداشت جهانی با توجه به کاهش شمار مبتلایان جدید کرونا در سراسر جهان، درباره خوش بینی زیاد هشدار می دهد. مایک رایان، کارشناس این سازمان روز دوشنبه در ژنو گفت، هنوز بر ویروس پیروز نشده ایم. به نظر می رسد شیوع این ویروس برای مدت کوتاهی کاهش یافته، اما ممکن است مانند پاییز گذشته، افزایش ناگهانی به دنبال داشته باشد.

در اتریش از اول ماه مارس، خودآزمایی رایگان کرونا در خانه در داروخانه ها در دسترس است. آژانس خبری اتریش روز دوشنبه گزارش داد که حداکثر پنج مورد از این کیت ها در هر ماه برای هر نفر در دسترس می باشد. این آزمایش ها فقط برای کنترل وضعیت خود فرد است و نمی تواند به عنوان مجوزی برای رفتن نزد آرایشگران یا سایر خدمات استفاده شود.

به علت تعداد بسیار بالای مبتلایان به کرونا، دولت چک وضعیت اضطراری فعلی را از روز دوشنبه به مدت ۱۴ روز دیگر تمدید کرده است. این تصمیم در پاسخ به درخواست نمایندگان استان ها و به رغم مخالفت پارلمان اتخاذ شد. این کشور با جمعیتی حدود ده میلیون نفر، تاکنون بیش از یک میلیون مورد ابتلا و ۱۸۱۴۳ مورد مرگ را ثبت کرده است.

دولت انگلیس به هدف از پیش تعیین شده خود رسیده است: به گفته بوریس جانسون، حداقل ۱۵ میلیون نفر در حال حاضر علیه ویروس کرونا واکسن شده اند. این اولین موفقیت واقعی دولت او در مقابله با پاندمی محسوب می شود. به گفته وزیر مسئول، هدف بعدی واکسیناسیون تمام افراد بالای ۵۰ سال تا پایان ماه آوریل است.

روز یکشنبه نیوزیلند اولین موارد ابتلای جدید به کرونا را از ژانویه تاکنون گزارش کرد. به گفته وزیر مسئول امور کرونا، این مبتلایان یک زن و شوهر و دختر آنها در شهر اوکلند هستند. در حال حاضر آزمایشاتی در حال انجام است تا مشخص شود آیا این افراد به یکی از انواع جدید و شدیدا مسری کرونا مبتلا شده اند. همچنین یک قرنطینه سه روزه در اوکلند از روز دوشنبه آغاز می شود.

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، ایتالیا آزادی حرکت را بیش از گذشته در چندین منطقه، از جمله در توسکانی و لیگوریا محدود کرده  و قوانین سختگیرانه تر از روز یکشنبه اجرا می شوند. در نبرد علیه کرونا، دولت رم ماهها پیش کشور را به مناطق مختلف با سطح هشدار مختلف تقسیم کرد. در چهار منطقه نارنجی، رستوران ها و بارها دوباره تعطیل شدند. روز شنبه، بیش از ۱۳،۵۰۰ مورد جدید به طور رسمی طی ۲۴ ساعت ثبت گردید.

شرکت دارویی فرانسوی سانوفی در تلاش برای تولید واکسن کرونا بار دیگر با شکست روبرو شد. پاول هادسون، رئیس این شرکت گفت: واکسن تولید شده با همکاری شریک آمریکایی Translate Bio امسال در دسترس نخواهد بود. هادسون گفت: "این واکسن امسال آماده نخواهد شد، اما می تواند برای موارد بعدی مفید باشد – به ویژه اگر مبارزه با ویروس های جهش یافته ادامه یابد.

کد خبر: ۷۴٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha