۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
ایجاد خط اعتباری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در بانک توسعه تعاون
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

ایجاد خط اعتباری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در بانک توسعه تعاون

شریعتمداری، وزیر تعاون از ایجاد خط اعتباری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با نرخ ۱۲ درصد در بانک توسعه تعاون خبر داد.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ۲۸۶ پروژه تعاونی در سراسر کشور گفت: با پیگیری طرح‌های جدید و طرح‌های نیمه تمام باید به ایجاد تعاون و پایداری اشتغال در استان‌ها بپردازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه خط اعتباری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با نرخ ۱۲ درصد در بانک توسعه تعاون ایجاد شده است، گفت: پشتیبان فعالیت‌های بانک توسعه تعاون، صندوق سرمایه گذاری تعاون و سرمایه‌های خرد تعاونی هستیم.

وی افزود: تلاش می‌شود قدم‌های جدید پایه‌گذاری و طرح‌های نیمه تمام زودتر به پایان برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از اهداف ما توسعه اقتصادی و کاهش فقر است که این مهم را با حضور نمایندگان ویژه در استان‌ها به پیش می‌بریم.

شریعتمداری تاکید کرد: در ماه‌های پایانی دولت، معاونان وزارتخانه به عنوان نماینده ویژه در استان‌ها حضور می‌یابند و در شوراهای استانی، مسائل مرتبط با وزراتخانه را پیگیری می‌کنند.

وزیر تعاون افزود: برای آنکه فرهنگ تعاون در کشور شکل بگیرد و افراد نفع شخصی شان را در نفع جمعی جستجو کنند، باید از سن کودکی روی ذهن و اندیشه کودکان کار کرد.

شریعتمداری با اشاره به نتیجه پایش‌های صورت گرفته در حوزه تعاون، گفت: به همین منظور ما در وزاتخانه توافقنامه‌ای را با یک برنامه راه مشخص با وزارت آموزش و پرورش تنظیم کردیم.

شریعتمداری با تاکید بر اصلاح کتب درسی برای تحقق این هدف افزود: برای تحقق این هدف توسعه تعاونی‌های دانش آموزی را در سطح کشور آغاز کردیم و بیش از ۷ تعاونی در حوزه دانش آموزی در کشور شکل گرفته است.

شریعتمداری، بخش تعاون را یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد ایران دانست و تاکید کرد: باید همه تلاش مان را معطوف به این کنیم که به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اسناد توسعه کشور دست پیدا کنیم.

وی افزود: به همین منظور در دوره دو سال و نیم اخیر ۱۹۰۰ طرح با ارزش سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی در حوزه‌های گوناگون و فعالیت‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات و آبزیان، صنعت، معدن، خدمات و حوزه‌های مختلف دیگر شکل گرفته که بسیار ارزشمند بوده است.

وی در ادامه توضیح داد: امروز هم ما توفیق داشتیم ۲۸۶ طرح تعاونی را با ارزشی بالغ بر ۲۵۳۰ میلیارد تومان در استان‌های مختلف کشور با حضور استانداران ذیربط و مسئولان اتاق تعاون و مدیران تعاونی سراسر کشور افتتاح کنیم.

شریعتمداری با اشاره به این که در این دوره دو پایه مقوم توسعه تعاون هم تقویت شد، افزود: یکی از آن‌ها بانک توسعه تعاون هست که با تقویتی که در سرمایه این بانک تحولاتی که در نحوه توجه بانک به نیازمندی‌های حوزه تعاون به عمل آمد، ۳۰۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات در این بانک داشتیم و در گام بعدی هم تلاش‌های ارزشمندی در حوزه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون به وجود آمد.

در این مراسم وزیر کار رفاه وتعاون از تاسیس یک اندیشکده در بخش تعاون وزارتخانه یاد کرد و افزود: باید سند ملی بخش تعاون در این اندیشکده تبیین شود که برنامه راه و عمل برای تحقق هدف ۲۵ درصدی سهم تعاون در بخش اقتصاد بوسیله آن محقق شود و نقشه راهی در عمر باقی مانده دولت تبیین شود.

در پایان این مراسم با حضور وزیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون هم تقدیر شد.

کد خبر: ۷۴٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha