۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
آینده کشاورزی مازندران با تغییر کاربری تهدید می شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

آینده کشاورزی مازندران با تغییر کاربری تهدید می شود

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی زراعی را تهدیدی برای آینده کشاورزی استان مازندران دانست.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند روبه رشد تغییر کاربری اراضی در استان، آن را تهدیدی برای آینده کشاورزی استان دانست و گفت: این اقدام موجب می شود تا قطب تولید محصولات کشاورزی آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه در استان مازندران نیازمند تغییر و اصلاح است، تغییر کاربری اراضی را تیری به قلب تولید و کشاورزی بیان کرد و گفت: باید این روند اصلاح و بهسازی شود.

وی همچنین با اشاره به ورود میلیون ها مسافر و گردشگر در استان خواستار تقویت زیرساخت ها و مشوق های حمایتی در این بخش شد و گفت: در حال حاضر زیرساخت های استان متناسب با این خدمات دهی ملی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران همچنین دست اندازی به منابع استان و سدسازی در سرچشمه های آبی استان را تهدیدی مهم بیان کرد و گفت: سد فینسک بر روی سرشاخه های آبی مازندران به صورت غیرقانونی در حال ساخت است.

زارعی یادآور شد: این سدسازی غیرقانونی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی استان مازندران است و باید محیط زیست و وزارت نیرو در این زمینه پاسخگو باشند و جلوی آن را بگیرند.

کد خبر: ۷۴٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha