۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
دفترچه‌های درمان تا آخرین برگ دارای اعتبار است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

دفترچه‌های درمان تا آخرین برگ دارای اعتبار است

سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اول اسفند انتشار دفترچه متوقف می‌شود، تصریح کرد: این کار به منزله حذف دفترچه نیست و تمامی دفترچه‌های موجود تا آخرین برگ قابل استفاده است.

به گزارش بازار، مصطفی سالاری در نشست خبری مشترک سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی که با محور «جزییات حذف دفترچه‌های درمان» در ستاد مرکزی این سازمان تشکیل شد، افزود: استفاده از نسخ الکترونیک را برای همه مراکز طرف قرارداد اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و نیز مراکز پاراکلینیک شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویر برداری و تشخیصی برقرار کرده ایم.

وی افزود: این مراکز می‌توانند از نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند یا چنانچه خود دارای نسخه الکترونیک هستند می‌توانند از طریق نرم افزار واسط API به سامانه الکترونیک سازمان متصل شوند.

سالاری استفاده از نسخه الکترونیک را با استقبال روزافزون توصیف کرد و با اشاره به توقف انتشار دفترچه‌های درمان از اول اسفند، اظهار کرد: هر بیمه شده‌ای که دارای دفترچه است، پزشکان می‌توانند همچنان از برگه‌های دفترچه او برای نسخه‌نویسی استفاده کنند در غیر این صورت می‌توانند دستورات پزشکی را در نسخه خود برای بیمار صادر کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حذف دفترچه به منزله اجبار پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیک نیست، تصریح کرد: هر پزشک بر اساس تمایل خود می‌تواند از نسخه الکترونیک استفاده کند، در غیر این صورت مانند سابق نسخه دستی در دفترچه‌های موجود یا سربرگ نسخه مطب بنویسند.

کد خبر: ۷۴٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha