۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
مجتمع مرغ اجداد در مازندران فعال شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مجتمع مرغ اجداد در مازندران فعال شد

ساری- شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز دوباره فعالیت مجتمع مرغ لاین و اجداد مرغ‌های گوشتی و تخم‌گذار در استان خبر داد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مرکز تولید مرغ استراتژیک و اجداد گوشتی و تخم‌گذار در مازندران واقع شده است، اظهار داشت: با رونق و فعالیت دوباره این مجتمع، مشکلات مربوط به حوزه تولید مرغ در کشور برطرف می‌شود.

وی با عنوان اینکه این مجتمع می‌تواند وابستگی ایران را از کشورهای دیگر قطع کند، اظهار داشت: در حال حاضر توجه خوبی از سوی دولت برای حمایت از مرغ لاین صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بهره گیری از تجهیزات وفناوری نوین را از جمله برنامه ها برای جهش تولید یاد کرد و گفت: در سال جاری سطح کشت مکانیزه انواع محصولات کشاورزی و زراعی از جمله گندم و برنج در استان رشد یافته است.

وی با اظهار اینکه مجموع سطح مکانیزه محصولات کشاورزی در استان به رشد ۵۰ درصدی رسیده است، افزود: سال زراعی جاری بیش از ۲۵۵ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت مکانیزه رفته است.

شهیدی‌فر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر پهبادها را از دیگر تلاش‌ها و اقدامات برای ارتقای عملکرد تولید در استان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه استفاده از پهبادهای کشاورزی در امر سمپاشی و تولید در استان رو به افزایش است.

کد خبر: ۷۴٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha