۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
جهت گیری کشور در خصوص تولید داخل با گشایش‌های بین المللی تغییر نمی کند
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

جهت گیری کشور در خصوص تولید داخل با گشایش‌های بین المللی تغییر نمی کند

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مسیر و سمت و سوی کلان سیاست های کشور، حمایت از تولید داخل و تعمیق ساخت داخل است و گشایش های آینده در عرصه بین الملل، تاثیری در این موضوع نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری گفت: گرچه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی، انتقال دانش و تکنولوژی برای بخش صنعت و معدن حائز اهمیت است اما رویکرد اصلی در آینده نیز حمایت از سرمایه گذاری و تولید داخلی می باشد.

فرصت های سرمایه گذاری را به ۱۰۰ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی معرفی کرده ایم
وی گفت: لیستی از کالای مهم وارداتی قابل ساخت در کشور، صنایع پیشران صنعت ایران و فرصت های سرمایه گذاری را به ۱۰۰ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی معرفی کرده ایم و با تک تک آنها در حال برگزاری جلسات مختلف هستیم تا بتوانیم سرمایه گذاری های بزرگ شکل دهیم.

زرندی تصریح کرد: اقتصاد ایران نیازمند بازیگران بزرگ است تا سرعت توسعه شتاب پیدا کند چراکه مبنای توسعه در همه کشورها، شرکت های بزرگ بوده اند.

با کمک شرکت های بزرگ، سرمایه گذاری های بزرگ شکل بگیرد
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با ابراز نگرانی از روند منفی تشکیل سرمایه در کشور گفت: باید با کمک شرکت های بزرگ، سرمایه گذاری های بزرگ شکل گیرد و این شرکت هانقش لکوموتیو را برای صنایع متوسط و کوچک دارند.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال نوآوری، تحول و توجه به موضوعات انقلاب چهارم صنعتی هستیم این اتفاق در بنگاههای بزرگ می تواند شکل بگیرد.

تلاش کنیم شرکتهای بزرگ، توانمند تر شوند
زرندی همچنین گفت: جای شرکت های ایران در میان شرکت های بزرگ بین المللی خالی است و باید تلاش کنیم شرکتهای بزرگ، توانمند تر شود.

وی توضیح داد: بزرگترین شرکت های ایران زیر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارایی دارند و این نشان می دهد که باید تلاش کنیم از مسیر سرمایه گذاری های جدید توسط همین شرکت ها به جایگاه مناسب در سطح منطقه و بین الملل برسیم.

چندین ابرپروژه برای برنامه هفتم توسعه در بخش صنعت، معدن تعریف خواهیم کرد
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استراتژی ما این است که خود بنگاههای بزرگ را ترغیب کنیم تا یا در صنعت خود یا در سایر صنایع دیگر سرمایه گذاری کنند و چندین ابرپروژه برای برنامه هفتم توسعه در بخش صنعت، معدن تعریف خواهیم کرد.

کد خبر: ۷۴٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha