۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
آزادی خواه: بودجه به نام مجلس است یا دولت؟ | قالیباف: لایحه فعلی، اصلاح لایحه بودجه قبلی است
در تذکری مطرح شد؛

آزادی خواه: بودجه به نام مجلس است یا دولت؟ | قالیباف: لایحه فعلی، اصلاح لایحه بودجه قبلی است

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ملایر درباره عدم اظهارنظر نماینده دولت پیرامون لایحه ۱۴۰۰ گفت: این لایحه جدید نیست و اصلاحیه لایحه گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ کل کشور در تذکری با استناد به ماده (۱۳۳) آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بعد از رد کلیات لایحه بودجه، طبق تبصره (۳) ماده (۱۸۲) تفسیر هیأت رئیسه این بود که لایحه به دولت ارجاع شود که البته می‌توانست قرائت دیگری از این بند قانون صورت گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برابر این قانون اگر کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن رد شده بود، می‌توانست به دولت ارجاع شود اما حال که این لایحه در کمیسیون تلفیق تصویب و در صحن علنی رد شد، می‌توانست به کمیسیون بازگردد که حال به دولت ارجاع شد و اصلاحیه آن نیز به مجلس آمد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که باید مشخص شود لایحه‌ای که آن را بررسی می‌کنیم، لایحه جدید است یا اصلاح قبلی، اذعان کرد: طبق ماده (۱۳۳) آیین‌نامه داخلی مجلس اگر این لایحه جدید است، ابتدا باید نماینده دولت درباره آن صحبت می‌کرد و سپس موافقان و مخالفان به اظهارنظر می‌پرداختند؛ البته نامه روحانی درباره بازگشت لایحه ارائه شده اما کسی این لایحه را تقدیم مجلس نکرده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که این لایحه به کمیسیون نرفته و مستقیم به صحن آمده است، حال لازم بود نماینده دولت درباره آن اظهاراتی ارائه می‌کرد. لایحه باید اصلاح می شد که در کمیسیون تلفیق زحمت های بسیاری برای اصلاح کشیده شد، اما لایحه به دولت ارجاع  و در آنجا مورد اصلاح قرار گرفت، حال در آن زمان به اسم مجلس بود و حال به اسم دولت است که این مسئله فرقی نمی کند.

قالیباف: لایحه فعلی، اصلاح لایحه بودجه قبلی است
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ملایر با بیان اینکه ماده (۱۳۳) آیین‌نامه درباره لوایح معمولی بوده و درباره لایحه بودجه متفاوت است، گفت: در تبصره (۳) ماده (۱۸۲) نیز به روشنی گفته شده است که می‌توان لایحه رد شده را به دولت اعاده کرد؛ اکنون دولت لایحه قبلی را اصلاح کرده و به مجلس ارائه داده لذا این لایحه جدید نیست و اصلاح لایحه گذشته است.

کد خبر: ۷۴٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha