۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
سهم ایران از کل تولید مس در دنیا ۱.۲ درصد| شرایط بازار فولاد آرام شد
سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت در گفتگو با بازار:

سهم ایران از کل تولید مس در دنیا ۱.۲ درصد| شرایط بازار فولاد آرام شد

سعدمحمدی، سرپرست معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: باید اظهارات در خصوص بازار فولاد، فنی، اقتصادی و قابل ‌قبول برای همه سطوح باشد و همه دست‌اندرکاران این بازار از نحوه تامین منابع اولیه خود در سال ۱۴۰۰ مطلع باشند و نیز بدانند تا چه میزان می ‌توانند صادرات داشته باشند.

سجاد صفری؛ بازار: «اردشیر سعدمحمدی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که تولید محصولات معدنی ایران از چه جایگاهی برخوردار است؟ اظهار داشت: باید میزان ذخایر معدنی و شرایط کنونی را به‌ درستی مقایسه کرد و باید میزان ذخایر معدنی در مقایسه با تولید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی افزود: طبیعی است که بیش از ۵۰ درصد کانسارهای فلزی در چین تولید می‌ شود و فاصله ایران با چین در این خصوص زیاد است و نمی‌ توان در این زمینه، ایران را با چین مقایسه کرد.

این مقام مسوول، تصریح کرد: بیش از ۱۳.۵ میلیون تن روی در جهان تولید می‌شود که حدود ۵۰ درصد این میزان در چین تولید می‌ شود و سهم ایران از این میزان، حدود ۲۲۰ هزار تن است.

سعدمحمدی تاکید کرد: ایران در سالجاری در تولید مس به رکورد دست خواهد یافت اما حجم تولید مس در کشور ۲۸۰ هزار تن خواهد بود و سهم ایران از کل تولید مس در دنیا حدود ۱.۲ درصد برآورد می ‌شود و این در حالی است که بیش از ۹.۵ میلیون تن از تولید این محصول در چین تولید می شود.

وی در ادامه، افزود: با اقداماتی که در زمینه شناسایی معادن جدید در کشور انجام می شود و اکتشاف ذخایر جدید معدنی، سرمایه‌گذاری، افزایش انگیزه ‌بخش خصوصی برای فعالیت در بخش معدنی و تمهید شرایط لازم برای ارتقا از رده کنونی و افزایش سهم این بخش در تولید ناخالص ملی قطعا هدفی است که کشور باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کند.

سعدمحمدی، گفت: بایستی، طبق یک روند مناسب عملیاتی که قابلیت اجرایی داشته باشد نیاز است که سرمایه‌گذاری ‌های بیشتری در بخش معادن کشور انجام شود تا جایگاه جهانی ایران بهتر از جایگاه کنونی شود.

استفاده از سیستم‌های ابرالکترونیکی برای شناسایی ظرفیت‌ها، نگاه جدیدی را در بخش اکتشاف معادن کشور فراهم می ‌کند


سرپرست معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که نحوه همکاری شرکت های معدنی ایران با شرکت‌های خارجی در زمین اکتشاف و لرزه‌ نگاری معادن، چگونه است؟ به بازار، گفت: خوشبختانه در ایران در زمینه اکتشاف معادن از سیستم‌های جدید استفاده می شود و استفاده از ماهواره‌ جدیدی که فقط برای اکتشاف تعریف شده است در شرکت‌های بزرگ معدنی عملیاتی شده است.

سعد محمدی، اظهار داشت: استفاده از سیستم‌های ابرالکترونیکی برای شناسایی ظرفیت‌ها، نگاه جدیدی را در بخش اکتشاف معادن کشور فراهم می ‌کند.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح دانش روز دنیا در کشور و افزایش سرعت اکتشاف، مستلزم برنامه‌ ریزی است و ایران در این مسیر، گام بر می دارد.

این مقام مسوول، تاکید کرد: امیدوار هستیم در همه بخش‌ها و سطوح مرتبط با فعالیت های معدنی، کمک شود تا ذخایر معدنی بیشتری مورد اکتشاف قرار بگیرد تا در این بخش زمینه اشتغال بیشتری فراهم بشود.

قیمت‌های جهانی محصولات فولادی، مقداری کاهش یافته است و امیدوار هستیم بتوانیم در این خصوص، برنامه‌ ریزی‌ مناسب داشته باشیم

شرایط بازار فولاد آرام شده است
سرپرست معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که درخصوص قیمت‌گذاری دستوری فولاد چه دیدگاهی دارید؟ به بازار، گفت: در حال حاضر، شرایط بازار فولاد، آرام شده است و توانسته‌ایم میان انجمن‌های نورد، پروفیل و فولادکاران تعامل ایجاد کنیم.

سعدمحمدی اظهار داشت: هفته گذشته، حدود ۱۰۰ هزار تن محصولات فولادی با نرخ بیش از ۱۰ میلیون تن به فروش رفت.

وی بیان کرد: قیمت‌های جهانی محصولات فولادی، مقداری کاهش یافته است و امیدوار هستیم بتوانیم در این خصوص، برنامه‌ ریزی‌ مناسب داشته باشیم.

سعدمحمدی در پایان، گفت: باید اظهارات در خصوص بازار فولاد، فنی، اقتصادی و قابل ‌قبول برای همه سطوح باشد و همه دست‌اندرکاران این بازار از نحوه تامین منابع اولیه خود در سال ۱۴۰۰ مطلع باشند و نیز بدانند تا چه میزان می ‌توانند صادرات داشته باشند و معتقد هستم اگر در بخش محصولات فولادی کشور، براساس یک منطق اقتصادی عمل شود همه فعالان این صنعت از آن، استقبال خواهند کرد.

کد خبر: ۷۴٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha