۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
گیوه و مس‌ زنجان به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان :

گیوه و مس‌ زنجان به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شود

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: گیوه و مس‌های حکاکی شده زنجان به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: گیوه‌دوزی و حکاکی روی مس یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی و بومی استان زنجان است که با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت معرفی‌شده است.

وی اظهار کرد: گیوه و مس‌های حکاکی شده زنجان به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شود و یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی در دنیای امروز عنصر تداوم صادرات از طریق امر بازارداری و به‌ویژه مشتری مداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این استان جایگاه خاصی در عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و جهان دارد و بر این اساس نگاه صادرات در تولیدات مربوطه در بین هنرمندان وجود دارد.

ارجمند با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال رونق تولید و اهمیت توجه به این موضوع ادامه داد: استانداردسازی، کیفیت مواد اولیه و حجم صادرات این محصولات در زنجان به‌شدت افزایش ‌یافته است.

وی افزود: امسال اقدامات ویژه‌ای برای حمایت از فعالان صنایع‌دستی انجام گرفت که منجر به افزایش تولید و صادرات در این حوزه شده است و علاوه بر موارد مذکور در شهر زنجان صنایع‌دستی‌های دیگری مانند تولید ملیله، چاقو، خنجر، گلیم، لباس‌های محلی، گیوه رویه رنگی و... فعالیت دارد و اغلب تولیدات در این حوزه در قالب چمدانی از کشور خارج می‌شوند.

کد خبر: ۷۴٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha