۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
هشدار سطح زرد به کشاورزان استان بوشهر/ نوسان شدید دمایی در راه است
مدیرکل هواشناسی بوشهر:

هشدار سطح زرد به کشاورزان استان بوشهر/ نوسان شدید دمایی در راه است

بوشهر - شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اعلام هشدار سطح زرد به کشاورزان استان گفت: علاوه بر وزش باد شدید، نوسان شدید دمایی نیز در راه است.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی روزهای آینده شاهد وزش باد شدید و نوسانات شدید دمایی در سطح استان خواهیم بود که کشاورزان باید مراقب این وضعیت باشند.

وی با اشاره به وزش باد شدید و گرم جنوب شرقی در روز چهارشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد: با این وضعیت دمای هوا در سطح استان بوشهر به طور محسوسی افزایش می­‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود توده هوای سرد و شروع وزش باد شدید شمال غربی در روز پنجشنبه خبر داد و اضافه کرد: با این وضعیت شاهد کاهش شش تا ۱۲ درجه‌ای دما خواهیم بود.

ایجاد تنش دمایی
وی با اشاره به اینکه روند کاهشی دما از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت افزود: در روزهای آینده علاوه بر نوسان شدید دمایی شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهیم بود.

شکوهی‌پور با اشاره به ایجاد تنش دمایی و خسارت در مزارع، باغات کشاورزی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تصریح کرد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغات تمهیدات لازم اندیشیده شود و دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تنظیم شود.

دریا طوفانی می‌شود
وی بیان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وقوع تندبادهای لحظه ای و رگبار پراکنده باران و رعد و برق بر روی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا تا بیش از دو متر خبر داد و اظهار داشت: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

کد خبر: ۷۴٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha