۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تغییرات نرخ رشد ۴ متغیر پولی در پایان تابستان
پژوهشکده پولی و بانکی بررسی کرد؛

تغییرات نرخ رشد ۴ متغیر پولی در پایان تابستان

حجم نقدینگی در ایستگاه پایانی تابستان امسال ۱۷.۱ درصد نسبت به پایان سال قبل و حجم پول نیز ۴۰.۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین شبه پول ۱۲.۲ درصد و سپرده های بخش غیردولتی نیز ۱۷.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بررسی جزئیات گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی از شاخص های عمده اقتصادی در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹، بیانگر رشد ۱۷.۱ درصدی نقدینگی در شهریورماه ۱۳۹۹ نسبت به پایان سال قبل است. در سه ماهه اول سال جاری، نرخ رشد نقدینگی در پایان خردادماه، ۷.۵ درصد نسبت به پایان سال قبل بود

همچنین در این ماه، نرخ رشد حجم پول نسبت به پایان سال ۱۳۹۸، به رقم ۴۰.۶ درصد رسیده که این رقم در پایان فصل بهار امسال، ۱۷.۵ درصد به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، دیگر بخش متغیرهای پولی متعلق به شبه پول است که در پایان شهریورماه با رشد ۱۲.۲ درصدی نسبت به پایان سال قبل همراه شده است. این در حالی است که در پایان خردادماه ۱۳۹۹، نرخ رشد شبه پول به نسبت به پایان اسفندماه ۹۸، به رقم ۵.۴ درصد رسیده بود.

همچنین نرخ رشد سپرده های بخش غیردولتی در شهریورماه ۱۳۹۹ نسبت به پایان سال قبل، ۱۷.۶ درصد به ثبت رسیده که این رقم در آخرین ماه از فصل بهار سال جاری، ۷.۸ درصد رشد را نشان می دهد.

کد خبر: ۷۴٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha