۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تخصیص ارز برای ثبت سفارش عملیاتی می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تخصیص ارز برای ثبت سفارش عملیاتی می‌شود

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس توافق با وزیر صمت؛ تا ۲۰ روز آینده اقدامات مربوط به تخصیص ارز برای ثبت سفارش عملیاتی می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه این کمیسیون با وزیر صمت افزود: در این جلسه درخصوص قوانین و مقررات بخش بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی و صادرات به توافقات مشترکی با وزیر صمت رسیدیم که در جهت تسهیل در امور صادرات و واردات راهگشاست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همچنین براساس نتایج جلسات متعددی که با وزارت صمت داشتیم؛ قرار شد؛ تا پایان سال رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ کشور که مقصد صادراتی ما را تشکیل می‌دهند و حدود ۹۰ درصد از صادرات ما به این کشورهاست، مستقر و فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

پورابراهیمی همچنین در خصوص تامین کالاهای اساسی افزود: با اتخاذ تصمیماتی که اخیرا از سوی وزارت صمت گرفته شده و در جلسات مختلفی که با وزیر و مسئولان این وزارتخانه داشتیم؛ تامین کالاهای اساسی در حوزه‌های مختلف در حال انجام است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران در این کمیسیون خبر داد و گفت: پس از بررسی جزییات این طرح و تصویب نهایی در کمیسیون؛ طرح مزبور در صحن علنی مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با تصویب این طرح؛ ظرفیت‌های بسیار خوبی برای دولت در جهت ارتقای بخش خصوصی و همچنین حرکت به سمت توسعه کشور ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۷۴٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha