۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
تصویب کلیات طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد

تصویب کلیات طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور

شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز وضعیت افت فشار میدان پارس جنوبی با حضور نماینده‌ای از شرکت نفت و گاز بررسی و سناریوهای مختلف جبران این افت فشار در سال‌های آینده مطرح شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۲۶ بهمن ماه) کمیسیون انرژی مجلس به بررسی طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور، لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق، همچنین استماع گزارش رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی درخصوص آخرین وضعیت میدان گازی فارس جنوبی اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخصوص طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور رای گیری شد که در پی آن کلیات این طرح به تصویب رسید و مقرر شد؛ با اعمال نظر کمیته نفت جزئیات نیز بررسی شود.

به گفته وی کمیسیون انرژی امروز به عنوان کمیسیون فرعی لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت افت فشار میدان پارس جنوبی با حضور نماینده‌ای از شرکت نفت و گاز بررسی و سناریوهای مختلف جبران این افت فشار در سال‌های آینده مطرح شد، گفت: احداث خطوط لوله موازی که بتوانند با کاهش قطر لوله‌ها و انتقال از طریق خطوط موازی افت فشار را جبران کنند و یا تعبیه کمپرسورهای دریایی برای جبران فشار مورد نیاز که هر کدام مزایا و معایتی دارد ازجمله این سناریوهای مطرح شده است که گزارش تفصلی آن باید در جلسات بعدی ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان وزارت نفت در حال برنامه ریزی برای جبران این افت فشار هستند تا در سال‌های آینده با مشکل کمبود گاز مواجه نشویم.

کد خبر: ۷۳٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha