۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
قیمت مرغ در اردبیل ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان/ جهادکشاورزی پاسخگوی علت افزایش قیمت باشد
معاون سازمان صمت اردبیل:

قیمت مرغ در اردبیل ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان/ جهادکشاورزی پاسخگوی علت افزایش قیمت باشد

اردبیل- شهباززاده، معاون سازمان صمت اردبیل گفت: تا زمان ابلاغ مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

یوسف شهباززاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر اینکه تا زمان ابلاغ مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت اردبیل گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان وجلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت مرغ، اکیپی متشکل از بازرسان سازمان صمت، اداره کل تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی به صورت مستمر از  مرغداری ها و توزیع کنندگان و عمده فروشان مرغ زنده بازرسی به عمل می آید تا با متخلفان برخورد قانونی صورت ‌گیرد.

وی با اشاره به واحدهایی که در سطح استان قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند افزود: زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را اعلام می‌کند، این قیمت لازم الاجرا است لذا وظیفه بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظارت بر قیمت ستاد تنظیم بازار است که این کار هم درحال انجام است.

شهباززاده تصریح کرد: چنانچه قیمت مرغ افزایش یابد، علت افزایش آن باید از جهاد کشاورزی و سامانه بازارگاه پیگیری شود.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت اردبیل با یادآوری اینکه تامین مرغ تا مراکز عمده فروشی در استان بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اظهار کرد: بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان باید بر سطح تولید و واقعی کردن قیمت عرضه مرغ زنده نظارت کنند تا ابتدا بحث تامین مرغ اتفاق بیفتد و درمرحله بعدی بازرسین سازمان صمت بتوانند بر اجرای قیمت های مصوب نظارت بهینه را داشته باشند.

شهباززاده ازبازرسی ۴۰۵ واحد صنفی مرغ فروشی در سطح شهرستان ار دبیل و تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعداد ۸۱  پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال طی سه ماهه سالجاری در مرکزاستان خبر داد و گفت: پرونده این واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ گرم به دلیل گرانفروشی و عدم درج قیمت جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

کد خبر: ۷۳٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha