۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
بدترین بحران اقتصادی انگلیس در ۳۰۰ سال گذشته
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

بدترین بحران اقتصادی انگلیس در ۳۰۰ سال گذشته

اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد بحران همه گیری کرونا در انگلستان باعث شد تا اقتصاد این کشور دچار بدترین رکود طی ۳۰۰ سال گذشته بشود.

به گزارش بازار، بحران همه گیری کرونا در انگلستان موجب شده است تا اقتصاد این کشور دچار بدترین رکود طی ۳۰۰ سال گذشته بشود.

اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد شاخص تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۹ درصد سقوط داشته است. با توجه به ادامه قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی در انگلیس تا اوایل بهار آینده، کارشناسان پیش بینی می‌کنند که تاثیرات نامطلوب اقتصادی کرونا حداقل تا پایان موفق آمیز برنامه واکسیناسیون سراسری انگلیس ادامه خواهد داشت.

به پیش بینی بانک مرکزی انگلیس، اقتصاد این کشور امسال ۱۴ درصد سقوط خواهد کرد. این بیشترین رقم سالانه رکود اقتصادی از سال ۱۷۰۶ میلادی است.

در سال ۱۷۰۶ میلادی جنگ بزرگی بین انگلیس و فرانسه رخ داد. این جنگ معروف به نبرد رامیلیز با پیروزی قاطع اتحاد بزرگ اتریش، جمهوری هند و انگلیس همراه بود. با این حال، جنگ با فرانسه به بهای رکود ۱۵ درصدی تولید ملی انگلیس تمام شد.

ادامه بحران همه گیری کرونا در این کشور، ضمن کاهش شدید فرصت‌های شغلی، درآمد خانوارهای انگلیسی را نیز به طور بی سابقه‌ای پایین آورده است.

آندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس ‌گفت بازگشت به وضعیت عادی به این زودی‌ها میسر نیست.

سوزان مولتون مالک یک گل فروشی در لندن گفت: امسال، سال بسیار سختی است. بسیاری از مراسم‌های عروسی که به من سفارش گل داده بودند، یکی پس از دیگری به سال آینده موکول شده اند. اگر سفارش‌های گل مراسم عروسی به همین شکل کنسل یا به زمان بعد موکول شوند، فکر نمی‌کنم که سال ۲۰۲۲ دیگر اینجا باشم.

ریشی سوناک وزیر خزانه داری انگلیس گفت: آنچه که مسلم است این است که بسیاری از خانواده‌ها و کسب و کارها دچار گرفتاری شده اند. به همین علت هم ما یک برنامه جامعه حمایت از مشاغل ارائه کرده ایم تا به مردم بحران زده کمک کنیم و تا اوایل ماه مارس نیز مرحله بعدی برنامه کمک اقتصادی خود را پیاده خواهیم کرد.
همه گیری کرونا بیش از همه به بخش خدمات انگلیس آسیب و ضرر زده است.

 آنلیس دادس وزیر خزانه داری در دولت در سایه انگلیس نیز گفت: ما بیشترین تعداد قربانیان کرونا را در میان کشورهای اروپایی داریم، ولی در این میان، ما متحمل بدترین بحران اقتصادی در میان کشورهای ثروتمند شده ایم.

کد خبر: ۷۳٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha