۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰
نماینده مردم ساری و میاندرود مطرح کرد

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰

ساری- بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود با تاکید بر بها دادن به تشکل های کارگری گفت: افزایش ۳۵ درصدی حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده پیش بینی و پیشنهاد شده است.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران برای سال آینده پیش بینی و پیشنهاد شده است، افزود: امیدواریم افزایش حقوق در سال به گونه ای باشد که نیاز کارگران را تامین کند.

وی افزود: سال گذشته با تلاش شرکای جمعی سعی شد نسبت به تعیین مزد و دستمزدکارگران اقدام شود اما متاسفانه در تعیین آن نظرات شرکای اجتماعی و کارگران چندان مورد توجه قرار نگرفت.

وی با اظهار اینکه فراکسیون کارگری و اجتماعی طی ماه های گذشته جلساتی با وزارت تعاون داشته است، افزود: مقرر شد دولت در تصمیم گیری شرکای اجتماعی کارگر و کارفرما دخالت نداشته باشد.

بابایی ادامه داد: همچنین باید تورم، سبد هزینه های خانوار، قیمت تمام شده کالا و ارتباط آن با مزد، بها دادن به مشارکت تشکل های کارگری مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: امسال پیش بینی می شود دستمزد کارگران رشد ۳۵ درصدی داشته باشد تا بتواند بخشی از کاستی های سنوات قبل را داشته باشد و این کسری ها باید جبران شود.

کد خبر: ۷۳٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • asad IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      خواسته تمام کارگران افزایش حداقل سه برابری حقوق ماهیانه بدون مالیات هست با توجه به تورم ۵ برابری ،وزیر کار و تمام کسانی که عضو شورای کار هستند که حداقل حقوق کارگر را تصویب میکنند خودشان کارمند دولت هستند و حداقل حقوق خودشان بالای بیست میلیون تومان در ماه هست پس اصلا هیچ حقی و صلاحیتی برای تصمیم گیری در این زمینه ندارند خود وزیر کار بدون مزایا حداقل ۵۰ میلیون حقوق در ماه دریافت میکنه اگر راست میگویند فیش حقوقی تمامی کسانی که عضو این شورا هستند را برای تمام مردم در اینترنت بگذارند ، این خواسته تمام کارگران ایران هست ، سال ۹۸ که هنوز کرونا اینقدر رواج پیدا نکرده بود و تورم بسیار کمتر از آخر سال ۹۹ بود بیست درصد حقوق پایه را اضافه کردن که نماینده کارگران این حگم را امضا و تایید نکردند و جلسه را ترک کردند اما امسال در شرایط تحریم و کرونا و تورم حداقل ۵ برابری و اینکه خود آمار های دولت میگه که خط فقر ۱۰ میلیونه چطور افزایش حقوق را ۳۵ درصد مشخص کرده اندسه میلیون و پانصد هزار تومن ، با این شرایط حقوق کارگر باید حداقل سه برابر شود هیچ کارگری در این شرایط با این پیشنهاد دولت و شورای عالی کار مو