۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
رویکرد مثبت بازار سرمایه نسبت به مصوبات اخیر شورای عالی بورس
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

رویکرد مثبت بازار سرمایه نسبت به مصوبات اخیر شورای عالی بورس

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: این بازار تا حدودی نسبت به مصوبات اخیر شورایعالی بورس رویکرد مثبتی از خود نشان داده است.

به گزارش بازار، «همایون دارابی» افزود: متعاقب حوادث و افتی که در بازار سرمایه رخ داد و همینطور استعفای «حسن قالیباف اصل» رئیس سازمان بورس و انتصاب «محمدعلی دهقان دهنوی» به عنوان رئیس جدید این سازمان از روز اول سعی و تلاش ایشان این بود که با رایزنی فعالان بازار و عموم سهامداران به یک مجموعه ای از راهکارها برسد تا بتواند وضعیت بازار را تغییر دهد.

وی اظهارداشت: هیئت مدیره سازمان بورس روز جمعه هفته گذشته جلسه اضطراری در این زمینه برگزار کرد و متعاقب آن روز بعد شورایعالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل جلسه داد و هشت راهکار برای تقویت بازار سرمایه مصوب و اعلام عمومی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نامتقارن یعنی منهای دو تا مثبت شش، تغییر در حجم مبنا، انتشار اوراق تبعی توسط صندوق تثبیت بازار، پیگیری دریافت وجوه صندوق توسعه ملی و غیره از جمله این راهکارها بود.

وی افزود: این تصمیمات باعث شد بازارسرمایه از روز یکشنبه هفته گذشته به تدریج تغییر کند و خوشبختانه شاخص بازار در روزهای دوشنبه، سه شنبه و امروز شنبه مثبت بوده است.

دارابی با اشاره به اینکه امروز یکی از بالاترین خروج های پول از صندوق های در آمد ثابت در بازار اتفاق افتاد، اظهارداشت: این درحالیکه سه شنبه و چهارشنبه دو هفته پیش پول ها در حال پارک شدن در صندوق های مزبور بود.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعات نشان می دهد بازار سرمایه تا حدودی نسبت به مصوبات شورایعالی بورس رویکردی مثبت از خود نشان داده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تهران از بورس های معدود در دنیاست که همچنان دامنه نوسان دارد.

وی با بیان اینکه در اکثر بورس های جهان دامنه نوسان کنار گذاشته شده است، افزود: وجود دامنه نوسان از دهه ۸۰ به این طرف زمانی که بازار سرمایه با شوک های منفی یا مثبت مواجه می شود مورد تغییر قرار می گیرد.

دارابی در ادامه یادآورشد: کارکرد دامنه نوسان به نوعی تغییردادن ریسک بازده در این مقطع کنونی است.

کد خبر: ۷۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha