۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
از تولید کنندگان داخلی واکسن حمایت نشود همواره نگاه ما باید به خارج باشد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

از تولید کنندگان داخلی واکسن حمایت نشود همواره نگاه ما باید به خارج باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما از تولید واکسن کرونا حمایت کنیم و این جد و جهد در کشور گسترش پیدا کند جدای از پاسخگویی به نیازهای ملی، این رویکرد نشان از اقتدار علمی کشور دارد.

غلامرضا منتظری در گفتگو با واکسن آنلاین با اشاره به تولید واکسن کرونای داخلی گفت: با توجه به اهداف انقلاب اسلامی که سرلوحه آن استقلال است هر کاری که بتواند زنجیره‌های وابستگی ما را به کشورهای دیگر قطع کند، قطعاً به نفع کشور ما است آن هم در هر حوزه ای که امکان دارد .

وی تاکید کرد:  حمایت از تولید داخلی درباره واکسن کرونا یعنی دست بر زانوی خود گذاشتن لذا تولید واکسن کرونا داخلی یکی از مصادیق بارز ما می‌توانیم است.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر تولید کنندگان داخلی ما حمایت نشوند همواره نگاه ما باید به دیگران معطوف شود .

وی تاکید کرد: اگر ما از تولید واکسن کرونا حمایت کنیم و این جد و جهد در کشور گسترش پیدا کند جدایی از پاسخگویی به نیازهای ملی، این رویکرد نشان از اقتدار علمی کشور دارد.

منتظری با اشاره به منع استفاده از واکسن های آمریکایی و انگلیسی پیرو دستور مقام معظم رهبری اظهار داشت:  ما هیچ وقت به دنبال نفی علم نیستیم اما متاسفانه برخی در اظهارات خود این موضوع را تابعی از نگاه ایدئولوژیک قلمداد کردند که این مسئله غلط است لذا تجربه تاریخی ما نشان داده که نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد وگرنه اگر آمریکا تجربه خوبی پیش روی داشت ما هم این نگاه را پیدا نمی‌کردیم.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید واکسن کرونای داخلی باید مدنظر قرار گیرد چرا که این امر موجب خودکفایی و رونق تولید خواهد شد و به نوعی اقتدار علمی ما را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۷۳٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha