۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
هر کراس اووری بیوک نمی‌شود
انویژن ۲۰۲۱ شاسی‌بلندی برای خانواده

هر کراس اووری بیوک نمی‌شود

گروه خودروسازی جنرال‌موتورز برای رقابت در بازار خودروهای کراس اوور، محصول جدید خود یعنی انویژن را با پیشرانه دولیتری چهارسیلندر مجهزبه سیستم توربوشارژ با قدرتی برابر ۲۲۸ اسب‌بخار امسال روانه بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: تقریبا اوایل سال ۲۰۲۰ بود که تصاویر از نسل دوم کراس‌اوور محبوب بیوک یعنی انویژن با طراحی متفاوت منتشر شد. این مدل که از یک طراحی جسورانه و تهاجمی سود می‌برد و یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای گروه جنرال‌موتورز به حساب می‌آید. اما این بار با طراحی به مراتب متناسب‌تر از گذشته روانه بازار شده است. طراحی نمای جلو خودرو متشکل از خطوط و سطوح و احجامی در هم تنیده اما دلنیشن با کارکتری نافذ و زیباست که شخصیتی مرموز را به انویژن بخشیده است.

ضمن آنکه کاربرد حساب شده المان‌ها و قطعات دکوراتیو کروم توانسته سطح یا کلاس خودرو را از نظر بصری ارتقا دهد. از سوی دیگر نیز در نمای جانبی خط شانه شارپ و دوتکه در کنار سطوح برش خورده روی درها، نمایی مدرن و به‌روز را برای این خودرو پدید آورده است. هرچند دماغه کشیده و بلند خودرو در کنار اورهنگ کوتاه و اصطلاحا بریده شده عقب حسی همانند محصولات خودروسازان شرقی به این کراس‌اوور دو ملیتی بخشیده و تا به این بخش طراحی قابل دفاع و قبول است.

اما در نمای عقب شما بیش از آنچه باید با یک مزدا روبه‌رو هستید تا یک خودرویی آمریکایی. به عبارت دیگر ظرافت‌های طراحی به‌کار رفته در انویژن هرچند زیباست اما حس و حالی شرقی یا شاید بهتر باشد بگوییم غیر امریکایی دارد که البته می‌توان دلیل آن را تبعیت از ترند و مد روز دانست. در بخش ایمنی نیز امکاناتی چون ترمز اضطراری خودکار با امکان تشخیص عابر، هشدار خروج از خطوط جاده‌ای و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسورهای هشدار برخورد جلو و عقب، نوربالایی تطبیقی، کمک پارک عقب، دوربین ۳۶۰درجه و کروز کنترل تطبیقی قابل اشاره هستند که البته عامل اثرگذار در فعال‌سازی این موارد است.

بیوک برای انویژن از موتور دولیتری چهارسیلندر مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ با قدرتی برابر ۲۲۸ اسب‌بخار خروجی استفاده کرده که با جعبه دنده ۹سرعته اتوماتیک هماهنگ با محور جلو عرضه خواهد شد، البته سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان آپشن قابل انتخاب است. این پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ مزین به سیستم سوخت‌رسانی پاشش سوخت مستقیم بوده که با این وجود و در کنار قدرت ۲۲۸ اسب‌بخاری می‌تواند حداکثر ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را فراهم آورد. همچنین سیستم کنترل چهارچرخ محرک توسط یک واحدی که دارای کلاچ‌های دوگانه صورت می‌گیرد تا قدرت وگشتاور را در کمترین زمان انتقال دهد و منجربه بهبود شتاب شود.

از طرفی در بخش امکانات رفاهی رینگ‌های آلومینیومی انویژن باتوجه به آپشن در سایزهای ۱۸تا ۲۰ اینچی ارائه می‌شود. ضمن آنکه فضای داخلی کابین نیز از متریال اولیه بسیار باکیفیت شکل گرفته است. چرم سوزنی برای پوشش صندلی‌ها حس یک کراس‌اوور لوکس را انتقال می‌دهد. فناورانه‌های کابین نیز شامل نمایشگر ۱۰.۲ اینچی لمسی با پشتیبانی از الکسای آمازون، اپل کارپلی و اندروید اتو جلب نظر می‌کند. شارژ وایرلس، نمایشگر هدآپ دیسپلی و سانروف بزرگ بخشی دیگری از ویژگی‌های این محیط است. در یک کلام می‌توان انویژن ۲۰۲۱ را کراس‌اووری مدرن، خوش ساخت، باکیفیت و جذاب دانست که استایل بدنه‌اش در عین زیبایی اما فاقد خصوصیات بومی و داتی یک  اس‌یووی آمریکایی است.

کد خبر: ۷۳٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha