۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
تعیین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

تعیین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه رونمایی از محصول‌های جدید و افتتاح طرح‌های شستا در جمع خبرنگاران گفت: تعیین حداقل مزد، وظیفه شورای عالی کار است و نگاهی به سطح عمومی قیمت‌ها تا آخرین روزهای سال و افزایش قیمت‌ها دارد تا با تکیه بر روند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم بگیریم که قیمت‌ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بررسی‌های دستمزد در طول سال انجام شود، اما تصمیم‌گیری به روزهای پایانی سال موکول می‌شود برای اینکه ضریب خطا به حداقل برسد.

وزیر تعاون گفت: روند افزایش دستمزد کارگران در سال‌های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده است و عقب‌ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم را داشتیم و جبران آن به صورت یکجا مقدور نیست، اما تلاش کردیم این رقم هر سال بیشتر از نرخ تورم شد تا بخشی از این مشکل حل شود.

وی درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد ۱۴۰۰ گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

شریعتمداری در ادامه گفت: امروز از ۱۶۸ محصول جدید شستا رونمایی شد که ۴۰ محصول در سال ۹۹ تولید شده و برای اولین بار است که تولید شده است و بقیه نیز برای اولین بار است که در شستا تولید می‌شود.

شریعتمداری افزود: این محصول‌ها ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد و شامل داروهای دامی، مواد اولیه و مکمل‌های دارویی است و بیماران هزینه کمتری را متقبل می‌شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می‌شود تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف‌های قرارداد بدون دفترچه مراجعه کنند و از خدمات بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۷۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      0 0
      سال ۹۹ حقوق کارکران فقط ۱۵درصدافزایش داشته، درحالیکه طبق اعلان رسمی بانک مرکزی تورم بیش از ۴۲دزصد بوده است.دروغگو دشمن خداست.