۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
 اولین مجوز گردشگری معدنی در کشور به نام زنجان صادر شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان:

اولین مجوز گردشگری معدنی در کشور به نام زنجان صادر شد

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: این استان در حوزه گردشگری معدنی پیشرو بوده و اولین مجوز گردشگری معدنی کشور در زنجان و به نام این مجموعه صادر شد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه امسال مجموعه معدن سرب و روی انگوران همکاری خوبی با این اداره‌کل در راستای ثبت این مجموعه به عنوان یک ظرفیت گردشگری داشت، گفت: وزارتخانه متبوع ترم‌های جدید گردشگری را در برنامه خود گنجانده است که می‌توان به گردشگری کشاورزی، گردشگری معدنی، گردشگری زمستانه، گردشگری سلامت و … اشاره کرد.

وی اظهار داشت: استان زنجان در حوزه گردشگری معدنی پیشرو بوده و خوشبختانه استقبال خوبی از این موضوع توسط مجموعه سرب و روی انگوران به عمل آمد و توانستیم اولین مجوز گردشگری معدنی را در کشور به نام استان زنجان و به نام این مجموعه صادر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه هم‌جواری معدن انگوران با دو جاذبه طبیعی منحصر به فرد ییلاق ماه‌نشان و پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان، از دیگر مزایای این معدن به شمار می‌رود، گفت: ماه‌نشان با معادن سرب و روی شناخته شده و با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که دارد، به عنوان یکی از کریدورهای گردشگری شمال‌غرب کشور و استان زنجان شناخته می‌شود.

ارجمند با بیان اینکه معدن انگوران جزء معدود معادن فعال کشور است،ابراز داشت: این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این معدن به سال ۱۳۰۱ مربوط است،تصریح کرد: گردشگران  می‌توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری نسبت به ثبت نام در تور گردشگری معدن انگوران اقدام کنند.

کد خبر: ۷۳٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha