۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
 اشتغال ۵۰۰ نفر در مرز مهران فراهم شد
مدیرکل گمرک استان ایلام:

اشتغال ۵۰۰ نفر در مرز مهران فراهم شد

ایلام - مدیرکل گمرک ایلام بابیان اینکه در سال جاری روزانه ۴۰۰ لغایت ۶۰۰ کامیون ایرانی حامل کالای تجاری وارد مرز مهران شده است، گفت: بیش از ۵۰۰ تاجر و ترخیص‌کار در بخش خدمات مرز مهران فعالیت دارند.

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مرز تجاری مهران یک ظرفیت بزرگ به حساب می‌آید و فرصت‌ اشتغالی زیادی را هم برای بومیان و هم برای غیربومیان به وجود آورده است.

وی افزود: در سال جاری روزانه ۴۰۰ لغایت ۶۰۰ کامیون ایرانی حامل کالای تجاری وارد مرز مهران شده است.

مدیرکل گمرک ایلام بیان داشت: در ۹ ماهه اخیر سال جاری ۸۳ هزار و ۷۰۴ کامیون باری وارد مرز مهران شده که نسبت به بازه زمانی خود در سال گذشته تعداد ۲۱ هزار کامیون بیشتر وارد این مرز شده است.

وی ادامه داد: براساس کدهای موجود، بیش از ۵۰۰ تجار و ترخیص‌کار در مرز مهران حضور و در بخش خدمات فعالیت دارند.

غلامی تاکید داشت: مرز مهران برای کارگران ساده نیز فرصت شغلی خوبی را ایجاد کرده، به طوری که بیش از یک هزار کارگر ساده در آن مشغول به کار هستند و افزون بر این، در هنگام ورود تره‌ بار بیشتر هم می‌شوند و به مرز دوهزار نفر هم می‌رسند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت مرز مهران جلسات داخلی و خارجی زیادی هم در ایران و هم در عراق داشته‌ایم و خوشبختانه تعاملات اقتصادیمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام بیان داشت: طی یک سال اخیر بخش گمرک، واردات و صادرات مهران هیچ گونه محدودیتی نداشته و همچنان فعال و باز است.

کد خبر: ۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha