۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
رشد اقتصادی نصف جهان در گرو تکیه بر صنعت سبز گردشگری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رشد اقتصادی نصف جهان در گرو تکیه بر صنعت سبز گردشگری

اصفهان- طیبی، کارشناس و استاد اقتصاد گفت: اقتصاد دوران پساکرونا در اصفهان را باید با توسعه گردشگری و جذب توریسم شکوفا کرده و از این راه بر خارج شدن کشور از اقتصاد تک محصولی نفت نیز کمک کنیم.

ابراهیم طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت لایحه ای را برای بودجه به مجلس داد که از هر لحاظ دچار اشکال بود، به این خاطر که دولت با در نظر گرفتن پیش فروش نفت، درآمدهای خود را بر نفت استوار کرده بود.

وی گفت: تکیه بر خام فروشی در اقتصاد یک کشور موجب می شود که بدون توجه به منابع و ظرفیت های درونی کشور همیشه به تولیدات غیرنفتی دیگر کشورها وابسته باشیم.

فساد اقتصادی در پی خام فروشی نفت
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه باید با تدبیر و برنامه ریزی مناسب در استان و کشور باید در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی قدم برداریم، اظهار داشت: موضوعی که مدتی است در استان اصفهان و کشور با جدیت دنبال می شود، واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی است اما باید دقت کنیم که واگذاری همه فعالیتها به این بخش درست نیست چراکه پاسخ گوی نیازهای جامعه ای که با مشکلات عدیده ای در زمینه مسکن، پوشاک و خوراک روبرو هستند، نخواهیم بود.

طیبی افزود: خام فروشی نفت اکنون منجر به فساد گسترده ای شده است و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد اقتصاد ما در باتلاقی فرو می رود که ممکن نیست از آن نجات پیدا کند.

وی با اشاره به رکود صنعت گردشگری در اصفهان و مشکلات ناشی از این امر در این شهرهای توریستی بیان داشت: اقتصاد دوران پساکرونا در اصفهان را می توانیم با توسعه گردشگری و جذب توریسم شکوفا کنیم؛ به طور کلی در سرتاسرکشور باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت هر استان و شهر کمک کنیم تا از اقتصاد تک محصولی نفت خارج شده و با پایه های درستی اقتصادمان را بسازیم، بدین ترتیب نرخ بیکاری نیز در همه شهرهای کشور کاهش پیدا می‌کند.

تولید محصولات با کیفیت لازمه صادرات سازنده اقتصادی
کارشناس و استاد اقتصاد تاکید کرد: اصفهان دیگر ظرفیت پذیرش صنعت را در هیچ شهرستانی ندارد با وجود اینکه برخی مسئولان بر پایه گذاری صنایع جدید در برخی نقاط استان به منظور اشتغالزایی تاکید دارند اما اقتصاد پویا و اشتغالزایی در استان صنعتی اصفهان در سایه توجه به صنعت سبز گردشگری ممکن می شود و اگر در این ارتباط گام برنداریم به کشوری وابسته با اقتصادی بیمارتر و اسفناک تر از امروز تبدیل خواهیم شد.

طیبی با اشاره به ظرفیت خوب استان اصفهان برای صادرات محصولات مختلف گفت: توجه به تولید ملی و تولید محصولات با کیفیت برای صادرات سازنده اقتصاد است و گام برداشتن در این زمینه نیز می تواند ما را از اقتصاد تک محصولی نفت نجات دهد.

کد خبر: ۷۳٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha