۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کاهش ۱۰ درصدی اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۲۰
اداره ملی آمار انگلیس منتشر کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۲۰

بسته شدن هتل ها، رستوران‌ها و خدمات پذیرایی یا غذا، عمده فروشی و خرده فروشی، همچنین شرکت‌های بخش هنر و سرگرمی، سهم بزرگی در کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ داشتند.

به گزارش بازار، اداره ملی آمار انگلیس روز جمعه اعلام کرد اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۲۰ به علت شوک همه گیری ویروس کرونا که کل بخش‌های فعالیت را برای ماه‌ها در این کشور فلج کرد، کاهش بی سابقه ۹.۹ درصدی را به ثبت رساند.

رشد تولید ناخالص داخلی انگلیس که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ۱۶.۱ درصد بود در سه ماهه چهارم سال تنها یک درصد بود.

اداره ملی آمار انگلیس خاطر نشان کرد از اکتبر تا دسامبر، افزایش فعالیت در بخش‌های خدمات، تولید و ساخت و ساز وجود داشت هر چند پایین‌تر از سطوح قبل از همه گیری باقی ماند.

در ماه نوامبر، قرنطینه در انگلیس و محدودیت‌ها برای فعالیت در دیگر استان‌های انگلیس تولید ناخالص داخلی را پس از افزایش اندک در ماه اکتبر، به دو و سه دهم درصد کاهش داد.

بسته شدن هتل ها، رستوران‌ها و خدمات پذیرایی یا غذا، عمده فروشی و خرده فروشی همچنین شرکت‌های بخش هنر و سرگرمی سهم بزرگی در کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ داشتند.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارقامی که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد اقتصاد به علت این همه گیری متحمل شوک جدی شد که در همه کشورهای جهان طنین انداز شد.»

کد خبر: ۷۳٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha