۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
 ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت زیادی دارد/ فقدان مکانیزم توزیع و ناتوانی در جلوگیری از رانت ارزی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت زیادی دارد/ فقدان مکانیزم توزیع و ناتوانی در جلوگیری از رانت ارزی

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حتی اگر می‌کوشیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را به برخی از کالاها اختصاص دهیم باید این ارز تحت نظارت و کنترل باشد، اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت زیادی دارد.

 جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ایجاد رانت پیرو تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گفت: بنده معتقدم باید با توافق مجلس و دولت از بهره‌مندی سودجویان از ارز ۴۲۰۰ تومانی که رزی رانت آور است، جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: به واقع ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی رانت بالایی دارد و نباید این ارز به دست سودجویان بیفتد تا منابع آن نصیب مردم نشود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید برای برخی کالاهای همچون دارو و نهاده‌های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهیم تا قیمت این کالا در کوتاه مدت اضافه نشود اگرچه قاچاق دارو و قاچاق آرد را خواهیم داشت ولی با این حال نباید قیمت این کالاها برای مصرف‌کننده افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه حتی اگر می‌کوشیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را به برخی از کالاها اختصاص دهیم باید این ارز تحت نظارت و کنترل باشد اظهار داشت: نباید در این زمینه طوری عمل کنیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد رانت کند بنابر مکانیسم نظارتی دقیقی باید برای ارز ۴۲۰۰ تومانی حاکم باشد.

قادری تاکید کرد: تا زمانی که مکانیزم توزیع در کشور فراهم نباشد ما نمی‌توانیم جلوی رانت در ارز ۴۲۰۰ تومانی را بگیریم.

کد خبر: ۷۳٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha