۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
جزئیاتی از پروژه گازی رقیب روسیه برای سلطه بر جهان

جزئیاتی از پروژه گازی رقیب روسیه برای سلطه بر جهان

قطر، صادرکننده اصلی گاز مایع در جهان (LNG) و رقیب روسیه در بازار انرژی، یک پروژه بزرگ برای افزایش تولید گاز جهت صادرات به اروپا را طراحی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، پروژه جدید گازی به قطر این امکان را می دهد به سلطه جهانی در تأمین این نوع سوخت تبدیل شود.

در دهه گذشته، تولید LNG در ایالات متحده آمریکا، استرالیا و سایر کشورها رشد کرده است، در حالی که قطر ظرفیت خود را افزایش نداده است. اکنون این کشور پادشاهی قرار است بزرگترین پروژه گسترش LNG جهان را برای حفظ مقام نخست خود در این صنعت ادامه دهد. سرمایه گذاری فقط در کارهای ساختمانی این پروژه حدود ۱۳ میلیارد دلار خواهد بود. پیش بینی می شود هزینه کل این پروژه تقریباً ۲۹ میلیارد دلار باشد.

قطر قصد دارد ظرفیت تولید را ۴۳ درصد افزایش دهد. اگر اکنون قطر به طور متوسط ‌حدود ۷۷ میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال تولید می کند، پس از گسترش این پروژه، این رقم به ۱۱۰ میلیون خواهد رسید. بخشی از حجم گاز تولید شده به اروپا، که بازار اصلی مواد اولیه روسیه است، اختصاص یافته شده است. پیش بینی می شود که اولین گاز این پروژه بزرگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ تولید شود. قطر در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷ این پروژه را به طور کامل تکمیل کند. قطر در همان تاریخ قصد دارد تولید LNG را به ۱۲۶ میلیون تن در سال برساند.

سال گذشته، قطر ۵/۲۶ درصد از کل گاز مایع در جهان را تولید نمود. استرالیا کمی کمتر (تقریباً ۲۶ درصد) در رده دوم قرار گرفت و پس از آن ایالات متحده (۱۴.۷ درصد) قرار گرفت. براساس اطلاعات بلومبرگ، روسیه با کمتر از ۱۰ درصد در مکان چهارم قرار گرفت.

شرکت دولتی نفت قطر Qatar Petroleum از اتخاذ تصمیم مربوط به توسعه بزرگترین پروژه جهانی برای تولید گاز مایع خبر داده است.

کد خبر: ۷۳٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha