۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
ماینرهای مجوزدار جمع‌آوری نمی‌شوند/ توسعه ۸۵۰ مگاوات انرژی پاک در کشور 
معاون وزیر نیرو:

ماینرهای مجوزدار جمع‌آوری نمی‌شوند/ توسعه ۸۵۰ مگاوات انرژی پاک در کشور 

اردبیل- حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: صاحبان دستگاه‌های ماینر که مجوز قانونی دارند، هیچ مشکلی در فعالیت آنها وجود ندارد و قصد تعطیلی این واحدها را نداریم.

همایون حائری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، در اردبیل اظهار کرد: ماینرهای مجوزدار به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند و ما هیچ مشکلی در تأمین برق مورد نیاز این ماینرهای مجوزدار نداریم.

وی تصریح کرد: مشکل ما با رمز ارزهایی است که مجوز قانونی ندارند و ضرورت دارد با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی و قضایی نسبت به برخورد و برچیدن فعالیت این ماینرها اقدام قانونی انجام شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق به افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات اشاره کرد و گفت: سال آینده دو واحد بخش بخار این نیروگاه نیز وارد مدار خواهد شد تا ظرفیت تولید برق این نیروگاه به یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات ارتقا پیدا کند.

حائری افزود: قطعا راه‌اندازی این نیروگاه در همه بخش‌ها می‌تواند به تأمین برق پایدار و توسعه بخش کشاورزی و صنعت منجر شود.

وی در مورد توسعه انرژی پاک در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه در استان‌های مختلف مراکز تولید برق به روش بادی و خورشیدی در حال راه‌اندازی است که امروز نیز در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به ظرفیت ۱.۵ مگاوات مزرعه تولید انرژی خورشیدی در کشور به بهره‌برداری رسید.

حائری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر به ظرفیت ۸۵۰ مگاوات تولید انرژی به روش تجدیدپذیر و پاک را اعم از شیوه بادی و خورشیدی در سراسر کشور شاهد هستیم و قصد توسعه این بخش را داریم.

وی در مورد الزام ادارات برای نصب دستگاه‌های تولید انرژی خورشیدی و تأمین ۲۰ درصد برق مورد نیاز از این طریق بیان کرد: دستورالعمل لازم از طریق شرکت توانیر تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که از هفته آینده باید در این زمینه کارهای اجرایی را انجام دهند.

حائری ظرفیت تولید انرژی پاک را در کشور یک ظرفیت مناسب و مطلوب اعلام کرد و ادامه داد: خاموشی‌های اخیر به دلیل پایین آمدن ظرفیت تولید نیروگاه‌ها نبوده بلکه با هماهنگی وزارت نفت قرار شد تا گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها به شکل کامل تأمین شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق اظهار کرد: با حل مشکل قطعی برق در هفته‌های گذشته، ‌ امیدواریم پایداری شبکه را با صرفه‌جویی مشترکان برق در مناطق مختلف کشور شاهد باشیم تا مشکلات و معضلات به حداقل برسد.

کد خبر: ۷۳٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha