۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
رشد ۲.۳ درصدی بودجه سلامت در سال ۱۴۰۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد

رشد ۲.۳ درصدی بودجه سلامت در سال ۱۴۰۰

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه بهداشت و درمان کشور برای سال ۱۴۰۰ نشان دهنده اهمیت این حوزه در تخصیص اعتبارات دارد.

به گزارش بازار، محمد باقر نوبخت در حاشیه افتتاح مرحله یک طرح درمانی امام حسن مجتبی (ع) درخصوص تغییرات نهایی بودجه ۱۴۰۰ افزود: دولت به درستی می‌داند که برای سلامت مردم و ارتقای سطح علمی و درمانی کشور باید سرمایه گذاری شود تا هم از نظر فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزاتی منابع کافی برای مقابله با کرونا و حتی فراتر از آن برای داشتن ظرفیت درمانی لازم تقویت کنیم به همین سبب بودجه سلامت در سال ۱۴۰۰ با رشد ۲ و ۳ دهم درصدی همراه خواهد بود. وی ادامه داد: لایحه بودجه ما با بخش‌های مختلف در مجلس و در بخش نخست کمیسیون تلفیق مورد تأیید قرار گرفت و آنچه مورد ملاحظه مجلس بود اصلاح کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آنچه مجلس محترم مورد توجه داشت همه را در کمیسیون تلفیق تأیید و حجم بودجه را بیشتر کرد و اینکه وابستگی به نفت در بودجه زیاد است بیشتر کرد و اقتضای کشور همین است، چون برای رسیدن به یک بودجه شاخص پس از سه سال محاصره اقتصادی به دنبال شاخص‌هایی باشیم که مجامع بین المللی‌ آن را تأیید کنند.

نوبخت افزود: ما در شرایط بودجه تورمی و در شرایط بودجه مقاومتی هستیم شاید از نظر دانشگاهی بشود بودجه را ترسیم کرد، اما در واقعیت ما باید بودجه‌ای داشته باشیم که بتوانیم به واسطه آن رو در روی جهان بایستیم.

وی گفت: توسعه این بیمارستان یکی از برنامه‌های کشور است و امکانات ما برای توسعه بخش درمان و آموزش پزشکی تأیید شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ما الان با محدودیت منابع مواجه هستیم، اما معتقدیم که تجربه مدیریتی دولت چنین امکانی را برای نیازهای کشور ایجاد کرد تا اولویت بندی کند. در سازمان برنامه و بودجه هم این بیمارستان و توسعه آن از اولویت‌های کشور است.

نوبخت گفت: در این سه دوره شما نمی‌بینید ما یک روز تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان یا پرداخت یارانه داشته باشیم و تا هر زمانی که رهبر معظم انقلاب تشخیص دهند ما شرایط را ادامه می‌دهیم البته ما در پیشگاه مردم شرمنده هستیم که برنامه‌های ما در این مقطع نمی‌تواند برای آن‌ها رفاه به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۷۳٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha