۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
صدور یک هزار و ۳۰۰ جواز برای واحدهای تولیدی صنعتی در استان همدان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

صدور یک هزار و ۳۰۰ جواز برای واحدهای تولیدی صنعتی در استان همدان

همدان - متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صدور یک هزار و ۳۰۰ جواز برای واحدهای تولیدی صنعتی در استان همدان خبر داد و گفت: این تعداد جواز طی ۱۰ ماهه امسال صادر شده است.

حمیدرضا متین در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال ۹۲ در استان همدان ۳۵۳ جواز تاسیس برای واحدهای تولیدی صنعتی صادر شد و در سال‌های بعد صدور جواز تاسیس درصد کمی افزایش داشت، بیان کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری در استان همدان یک هزار و ۳۰۰ فقره جواز تاسیس صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در یک سال این تعداد جواز تاسیس در استان همدان صادر نشده است، ادامه داد: زمانی که سرمایه گذار جواز تاسیس اخذ می‌کند، معمولا پروسه ساخت و بهره برداری بیش از یک سال است و حداکثر پروسه برای بهره برداری از یک واحد تولیدی ۱۸ ماه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه با صدور جواز تاسیس حجم سرمایه سرگردان وارد بخش تولید می‌شود، افزود: یکی از گرفتاری‌های مردم، سرمایه سرگردان است.

وی در ادامه به سند راهبردی استان همدان در بخش صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و با بیان اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت استان همدان از سند راهبردی خیلی جلوتر است، افزود: قرار نبود یک هزار و ۳۰۰ جواز تاسیس در مدت ۱۰ ماه صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه پیش بینی صدور جواز تاسیس برای سال جاری ۷۸۰ مورد جواز تاسیس بود، افزود: خوشبختانه بیشتر از برنامه، جواز تاسیس صادر شده است.

تعداد ۳۲ طرح در بخش صنعت و ۱۱ طرح در بخش معدن به چرخه تولید بازگشتند

وی به وضعیت واحدهای راکد بازگشته به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۲ طرح در بخش صنعت و ۱۱ طرح در بخش معدن به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی الوند در حال آماده شدن برای تولید است، ادامه داد: امیدواریم این واحد تولیدی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری کامل برسد.

وی در ادامه به شرکت رزن سافت اشاره کرد و با بیان اینکه این واحد نخستین تولید کننده فویل زیر ۷ دهم در کشور است، افزود: رزن سافت نیز بعد از دو سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به تولید خمیر الکترول در کشور اشاره کرد و افزود: واحدهای تولید ذوب کوره القایی است که قطعه الکترول کار ذوب را انجام می‌دهد، خمیر الکترول به دلیل داشتن قیمت بالا و مشکلات واردات سخت تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه خمیر الکترول را روی قطعه می‌کشند تا عمر آن را زیاد کند، عنوان کرد: برای نخستین بار یک شرکت دانش بنیان تولید آزمایشی آن را انجام داد و اکنون در مرحله تست و بهره برداری پایانی است و تا پیش از پایان سال بهره برداری خواهد رسید.

استان همدان اردیبهشت ماه سال آینده قطب تولید فروسیلیس کشور است

متین با بیان اینکه بر اینکه کلنگ بزرگترین کارخانه فروسیلیس خاورمیانه زده شد، تاکید کرد: استان همدان اردیبهشت ماه سال آینده قطب تولید فروسیلیس کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه چینی بهداشتی مقرر بود بزرگترین واحد شرکت نانو سرامیک پیمان در دهه فجر به بهره برداری برسد، افزود: بنا شد این واحد با حضور مسئولان کشوری به صورت رسمی افتتاح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با چند طرح توسعه برای شرکت فاران شیمی نیز اشاره کرد و افزود: شرکت هگمتان دارو و تدبیر دارو هم طرح توسعه دارند و فاران شیمی در حال انجام سه طرح توسعه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تولید لاستیک انجام شده است، ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی در سه ماه آینده رقم خواهد خورد و تحول خوبی در بخش صنعت استان همدان ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۷۳٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha