۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
نیاز کنونی کشور به دیپلماسی اقتصادی| برگزاری نشست ویژه با حضور مسئولان عرصه تجارت بین‌الملل
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس مطرح کرد

نیاز کنونی کشور به دیپلماسی اقتصادی| برگزاری نشست ویژه با حضور مسئولان عرصه تجارت بین‌الملل

مقتدایی، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس گفت: این کمیته در آینده نزدیک همه مسئولان عالی رتبه عرصه تجارت بین الملل و دیپلماسی اقتصادی کشور را دور هم جمع خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی با اشاره به برنامه‌ کاری کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس، گفت: کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس در آینده نزدیک همه مسئولان عالی رتبه عرصه تجارت بین الملل و دیپلماسی اقتصادی کشور را دور هم جمع خواهد کرد و در یک فضای کاملا علمی، نواقص و وضعیت موجود را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا برای آینده کشور برنامه‌های دقیق‌تر در عرصه قانون گذاری و در زمینه نظارت بر قوانین و مقررات کشور را مهیا کنیم.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ما به دنبال این هستیم که در صورت نیاز اصلاحاتی در بخش‌های اداری، اجرایی و وزارتخانه‌ها انجام شود البته اصلاحاتی که مجلس می‌تواند در آن ورود پیدا کند یا با همکاری دولت بتواند لایحه‌ای را تنظیم یا طرحی را ارایه کند.

مقتدایی تصریح کرد: آنچه که اکنون نیازمندیم؛ «فهم عمیق» از نیاز کشور به دیپلماسی اقتصادی است که منجر به تصحیح ساختارهای موجود و چابک‌تر کردن و توانمندسازی کشور می‌شود. بنابراین ما در این عرصه به عنوان کمیسیون مهم مجلس یعنی امنیت ملی و سیاست خارجی برای دستیابی به حد بالاتری از منافع ملی مصمم شدیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تاسیس کمیته دیپلماسی اقتصادی نشان می‌دهد که مجلس یازدهم معتقد به تلاش‌های گستره چند جانبه و سریع در عرصه دیپلماسی اقتصادی است.

کد خبر: ۷۳٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha