۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
معرفی ارقام جدید زراعی/ شالیزارهای شمال هوشمند می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد

معرفی ارقام جدید زراعی/ شالیزارهای شمال هوشمند می شود

ساری- رمضان پور، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران معرفی ارقام جدید زراعی از جمله کاملینا را از برنامه های اصلی این مرکز بیان کرد.

محمودرضا رمضان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برنامه های این مرکز اظهار داشت: ارقام جدیدی نظیر کاملینا برای کشت در اراضی استان معرفی خواهد شد.

وی به معرفی چند نمونه ارقام اشاره کرد و گفت: سیلاژ علوفه نیز از برنامه های اولویت دار این مرکز است و در کنار آن معرفی ارقام جدید مثل کاملینا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان قابل توجه است، افزود: همچنین الگوی توسعه مکانیزاسیون در اراضی خشکه زراعی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رمضان پور یادآور شد: در حال حاضر در مناطق شرقی و مرکزی استان کشت جوی و پشته ای کلزا و گندم صورت می گیرد.

همچنین امیری لاریجانی رئیس مرکز توسعه تکنولوژی هراز نیز از استقرار دبیرخانه نظام هوشمندسازی شالیزارها در این مرکز خبر داد و گفت: مهمترین اولویت کشاورزی کنونی در دنیا، توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان اینکه ایستگاه های هواشناسی هوشمند کشاورزی در شالیزارهای شمال بومی سازی شده است، افزود: تمامی اطلاعات و داده های اقلیمی مزرعه به موبایل کشاورز ارسال می شود.

وی یادآور شد: همچنین توسعه کاشت و برداشت مکانیزه برنج توسط این مرکز در استان اجرایی شده است.

کد خبر: ۷۳٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha