۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
تسهیل و توسعه صادرات باحمایت از زنجیره های اصلی تولیدی در کشور
در دیدار رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با عضو تشخیص مصلحت نظام مطرح شد

تسهیل و توسعه صادرات باحمایت از زنجیره های اصلی تولیدی در کشور

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به همراه معاونین و مدیران این سازمان در دیدار با آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص حمایت از زنجیره‌های اصلی تولیدی در جهت تسهیل صادرات این زنجیره‌ها به بازارهای هدف گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علی آقامحمدی در این نشست با توصیف ضرورت تقویت زنجیره‌های مختلف صنعتی و ایجاد هماهنگی در بین فعالان متعدد تولیدی در کشور، به اقدامات انجام شده برای تقویت هماهنگی بین فعالان عرصه تولید محصولات غذایی،   پوشاک، خودرو، لوازم خانگی و سایر تولیدات مهم صنعتی کشور اشاره کرد.

 وی با تأکید بر نقش با اهمیت سازمان توسعه تجارت ایران در صادرات غیر نفتی زنجیره‌های تولید، افزود: باید زمینه برای هماهنگی حداکثری در بین تولیدکنندگان هر یک از زنجیره‌ها و همچنین رقابت سازنده میان آنها، به عنوان روشی برای تحقق همکاری بین فعالان این حوزه‌ها ایجاد و در عین حال به صادرات غیر نفتی در هر یک از این زنجیره‌ها توجه شود.

حمید زادبوم نیز در ادامه این نشست با اعلام آمادگی کامل سازمان برای حضور موثر در این زمینه، انجام این کار را در راستای نظم بخشی کلی به حوزه صادرات غیر نفتی مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است، در این دیدار به ضرورت ایجاد انسجام و هماهنگی هر چه بیشتر در رهبری امور مربوط به تجارت خارجی و سیاست تجاری کشور اشاره شد.

 خاطر نشان می‌سازد، موضوع انعقاد موافقت‌نامه‌های تجاری با طرف‌های عمده تجاری و مشکلات این موضوع نیز به صورت اجمالی مطرح و مقرر شد جلسات موردی برای بررسی هر یک از مسائل اساسی مرتبط با توسعه صادرات غیر نفتی برگزار شود و در رایزنی و تقسیم کار با ذینفعان این حوزه‌ها موارد جمع بندی و عملیاتی گردد.

کد خبر: ۷۳٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha