۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
اصلاح مسیر توزیع ارز دولتی لازم است
نماینده مجلس شورای اسلامی:

اصلاح مسیر توزیع ارز دولتی لازم است

عنابستانی، نماینده مجلس با اشاره به لزوم اصلاح روند توزیع ارز ۴٢٠٠ تومانی گفت: دریافت کننده ارز دولتی باید تولیدکننده یا مصرف کننده باشد تا جلوی مفسده احتمالی توزیع آن گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی اصغر عنابستانی با تاکید بر ضرورت تک نرخی شدن ارز با هدف جلوگیری از مفاسد اقتصادی ناشی از آن، گفت: هر چند توزیع ارز دولتی با هدف جلوگیری از بروز تورم در قیمت اقلام اساسی مردم صورت گرفت، اما شاهد نابسامانی بازار در این حوزه بوده ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی در دوسال اخیر توزیع شده و نتیجه ای در رفع مشکلات اقتصادی مردم نداشته است، تصریح کرد: طبق آمارهای منتشره از سوی دولت با وجود توزیع ارز دولتی باز هم ۴۰ تا ۴۵ درصد تورم رخ داده که این نشان می دهد توزیع ارز دولتی اهداف از پیش تعیین شده را تامین نکرده است.

وی با بیان ایکه در نتیجه توزیع ارز ۴٢٠٠ تومانی شاهد فساد و رانت کلان برای برخی بوده‌ایم، تصریح کرد: در نتیجه توزیع ارز دولتی پول‌های بادآورده بسیاری به جیب افراد خاص واریز شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال راه جایگزین ارز دولتی به دلیل مفسده زا بودن آن است، گفت: پیش‌بینی می‌شود یکی از راه‌های جایگزینی ارز ۴٢٠٠ تومانی این باشد که ما این ارز را به صورت هدفمند توزیع کرده و یا اینکه مابه التفاوت آن را به جامعه هدف به صورت یارانه پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ارایه یارانه هدفمند به تولید کننده یکی از محل های پیش بینی شده برای تداوم توزیع ارز دولتی است. عنابستانی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید کننده واقعی باید در توزیع ارز دولتی مدنظر باشد، تصریح کرد: دولت باید در حمایت از مردم و تولیدکنندگان پیشقدم شده و از ایجاد رانت احتمالی برای عده ای خاص جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با تشدید نظارت ها در خصوص توزیع ارز دولتی و بررسی محل هزینه کرد آن به طور حتم جلوی فساد احتمالی آن نیز گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۷۳٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha