۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
خودباوری و اتکا به توان داخلی عامل موفقیت در عرصه کشاورزی است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خودباوری و اتکا به توان داخلی عامل موفقیت در عرصه کشاورزی است

حجت الاسلام نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: موفقیت‌های کشور در حوزه کشاورزی را به دلیل اتکا به توان داخلی و خودباوری به برکت انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی ضمن اشاره به ظلم هایی که در زمان طاغوت به بخش کشاورزی شده بود، گفت: عمده نیازهای کشور در حوزه کشاورزی در زمان طاغوت از کشورهای دیگر وارد می شد اما بعد از انقلاب، با توجه به تاکیداتی که امام خمینی بر احیای کشاورزی داشت، شاهد پیشرفت و توسعه این حوزه بودیم.

وی با یادآوری این موضوع که ایران از گذشته های دور یک کشور کشاورزی محور بوده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری های خیلی خوبی در ۴۲ سال گذشته انجام شده است؛ در تولید محصولات و کالاهای اساسی مانند گندم که یک کالای راهبردی محسوب می شود، به شکل ویژه اهتمام ورزیده شده است و به خودکفایی دست یافتیم. با وجود آنکه پس از سال ها، مقدار مختصری نیاز به واردات پیدا کرده ایم اما عمدتاً حرکت کشور در حوزه کشاورزی به سوی خودکفایی بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به تولید محصولات سیفی جات و باغی اشاره و تصریح کرد: توسعه ای که در زمینه تولید این نوع محصولات پیدا کرده ایم قابل قیاس با ابتدای انقلاب نیست. تنوع گونه ای که در کشور در تولیدات مختلف ایجاد شده است، بسیار زیاد است.

وی افزود: در حوزه دامداری و دامپروری توانستیم در تولید گوشت قرمز و گوشت سفید به خودکفایی دست پیدا کنیم به طوری که امروز تنوع زیادی داریم و حتی اقدام به صادرات می کنیم. امروز در عرصه محصولات لبنی حضور بسیار پر رنگی در بازارهای حاشیه خلیج فارس داریم و حتی در برخی از کشورهای همسایه کارخانه تولید محصولات لبنی احداث کرده ایم، درحالی‌که محصولات لبنی در زمان رژیم سابق، از کشورهای اروپایی وارد می شد.

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به موفقیت های کشور در حوزه کشاورزی، دلیل آن را اتکا به توان داخلی و خودباوری به برکت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: سیاست گذاری های صریحی که در این زمینه صورت گرفت، عامل مهمی در پیشرفت کشور در حوزه کشاورزی بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت خودباوری در توسعه کشاورزی گفت: در قرآن کریم آمده است اگر فرد منافقی به حاکمیت برسد نسل و زراعت را نابود می کند و یکی از راه های نابودی زراعت، تکرار ما نمی توانیم و ایجاد وابستگی به خارج از کشور است. اما انقلاب اسلامی بر خلاف این عمل کرد و نشان داد با خودباوری می توان همه کار کرد.

کد خبر: ۷۳٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha