۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
دسترسی ۹۶ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

دسترسی ۹۶ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

به گزارش بازار، «محمدجواد آذری جهرمی» افزود: گسترش عدالت اجتماعی در جامعه از شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی بود که خوشبختانه در این راستا تا به امروز به مناطق محروم و محرومان جامعه خدمات گسترده ای ارائه کرده است.

وی ضمن اشاره به وجود بیش از ۴۶ هزار روستا در سراسر کشور اظهارداشت: بیشتر این روستاها امروز به برکت انقلاب اسلامی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، گاز، برق، دسترسی مناسب جاده ای، تلفن، اینترنت، خانه بهداشت، مدرسه و غیره برخوردارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت ها در ادوار مختلف سرمایه گذاری های زیادی برای ارائه خدمت به مناطق محروم انجام داده اند.

وی افزود: این بدین معنا نیست که دیگر هیچ مشکلی در مناطق محروم وجود ندارد ولی سیاست گذاری و جهت گیری کلان کشور همواره رسیدگی به محرومان و مستضعفان بوده است.

آذری جهرمی بیان داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید هم این موارد و مسائل به خوبی پیگیری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدالت ارتباطی یکی از زیرمجموعه‌های عدالت اجتماعی است، گفت: در عصر ارتباطات بسیار سخت و دشوار است که به فضای مجازی دسترسی نباشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همه‌گیری کرونا را باعث تشدید نیاز مردم به این فضا عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز، یک‌میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و بیش از ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه از طریق فضای مجازی آموزش را به‌صورت آنلاین پیگیری می‌کنند و آموزش با فضای مجازی تعطیل نشده است.

وی اظهارداشت: بسیاری از کسب و کار ها امروز در بستر اقتصاد دیجیتال رقم خورده و خیل عظیمی از افراد جامعه اقتصاد و معیشت خود را از این بستر تامین می کنند.

آذری جهرمی ارتباطات در عصر جدید را نه امتیاز بلکه یکی از حقوق مهم و اساسی افراد دانست و گفت: به همین دلیل عدالت و پیاده‌سازی آن در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین به تکلیف برنامه پنج ساله ششم توسعه برای دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت اشاره کرد و گفت: اگر این سیاست‌گذاری از طرف مقام معظم رهبری انجام نمی‌شد و دولت نیز در اجرای برنامه جدی نبود امروز با همه‌گیری کرونا مشکلات بسیار حادی در جامعه وجود داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: خوشبختانه امروز ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

کد خبر: ۷۳٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha