۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
روزهای کرونایی و نقش بسترهای ارتباطی/ سهم قزوینی‌ها از اینترنت پایین‌تر از میانگین کشوری
گزارش خبری؛

روزهای کرونایی و نقش بسترهای ارتباطی/ سهم قزوینی‌ها از اینترنت پایین‌تر از میانگین کشوری

قزوین- در شرایطی که اینترنت به یکی از اصلی ترین نیازهای عمومی مردم در دنیای امروز تبدیل شده است نبود زیرساخت های مورد نیاز موجب شده تا مردم قزوین محدودیت هایی را در دسترسی به اینترنت و شبکه تلفن ثابت تجربه کنند.

بازار؛ گروه استان ها: سختی روزهای کرونایی، محدودیت های فیزیکی و لزوم تداوم فعالیت های اجتماعی، آموزشی و خدماتی در بسترفضای مجازی نشان داد بسترهای ارتباطی و اینترنت هرچقدر هم که معایب و محدودیت هایی برای بشریت به همراه داشته باشد، گاهی میتواند به  بهترین راهکار موجود برای ادامه زندگی تبدیل شود.

راهکاری که در بازه زمانی کوتاهی به یکی از مهم ترین اولویت های مردم و دغدغه های مسئولیت تبدیل شد که در بخش هایی با تقویت زیرساخت های ارتباطی و تقویت بسترهای موجود توانست به یک ظرفیت ویژه تبدیل شود.

دسترسی ۹۸ درصدی مردم در شهرها  و ۹۶ درصد ساکنین روستاها به اینترنت نتیجه همین تقویت زیرساخت هاست که به نظر می رسد در بخش هایی از استان قزوین به دلیل صعب العبور بودن و وجود مناطق کوهستانی هنوز اجرایی نشده است.

مردم طارم به زودی به اینترنت متصل می شوند
تا جایی که محمد جواد آذری جهرمی در این خصوص می گوید: بر اساس میانگین های موجود از نظر بهره مندی مردم استان قزوین به اینترنت از میانگین ها پایین تر هستند که به دلیل جغرافیای خاص این استان و صعب العبور بودن برخی از مناطق بوده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس پیش بینی های لازم برای توسعه زیرساخت ها و شبکه های نوری در استان انجام شده است و در آینده ای نزدیک مشکلات بخش قابل توجهی از مردم این استان مرتفع خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملیات اجرای ۱۲۰ کیلومتری فیبر نوری در منطقه طارم قزوین از مدت ها قبل آغاز شده و تاکنون بخش قابل توجهی از این پروژه پیشرفت داشته است و تنها ۲۰ کیلومتر از این شبکه گذاری باقی مانده است.

آذری جهرمی بیان کرد: پیش بینی می شود در آینده نزدیک با تکمیل این پروژه مردم بخش طارم بتواند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

رساندن اینترنت به مردم الموت ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: عملیات اجرای فیبر نوری جدید برای منطقه الموت قزوین به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن جغرافیای این بخش باید در مسیری نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر اجرایی شود که برای اجرای این پروژه ۲۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار نیاز است.

آذری جهرمی گفت: براساس گزارشات مردمی رسیده در استان قزوین ۶۷ نقطه مشکل عدم دسترسی به تلفن ثابت وجود دارد که تا بهار فصل آینده با توسعه زیرساختها این مشکل نیز مرتفع می شود.

۱۸۰ سایت جدید تلفن همراه در قزوین مورد نیاز است
وی عنوان کرد: برای رسیدن به پوشش صد درصدی اینترنت در استان قزوین نیازمند احداث ۱۸۰ سایت جدید تلفن همراه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اجرای این طرح در دو مرحله با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان با همراهی دو اپراتور داخلی ایرانسل و همراه اول انجام می شود، که میتواند به پوشش صد در صدی اینترنت در استان قزوین منجر شود.

کسب و کارهای بومی قزوین در بستر اینترنت توسعه می یابند
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نیاز مردم قزوین به توسعه زیرساخت های اینترنت و تلفن اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا، فصل تازه ای را در حوزه کسب و کارهای بومی در استان ایجاد کرده است که اولین زیرساخت مورد نیاز برای توسعه این کسب و کارها بستر اینترنت است.

وی گفت: آنتن دهی تلفن همراه، مشکلات مرتبط با اینترنت و فیبر نوری از نیازهای استان است که بارها از سوی مردم مطالبه شده است و از این رو به عنوان نماینده این مردم در تلاشیم تا هرچه سریعتر بتوانیم راهکاری برای رفع این مشکلات تدوین نماییم.

استاندار قزوین افزود:امروز بخش های اقتصادی کشور نیازمند توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و امیدواریم با سفر وزیر ارتباطات به استان قزوین مشکلات این حوزه در استان مدیریت و مرتفع شود..

مردم برای فعالیت اقتصادی در بستر اینترنت آماده هستند
لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییراتی که شیوع بیماری کرونا در سبک زندگی مردم ایجاد کرد گفت: حرکت به سمت تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی در دنیا از سالها قبل آغاز شده بود که به نوعی با شیوع بیماری کرونا و محدودیت های فیزیکی ایجاد شده با سرعت بیشتری در یک بازه زمانی اجرایی شد.

وی افزود: مردم اما در همین مدت زمان کوتاه به خوبی توانستند در بستر اینترنت حضور پیدا کنند و بسیاری از کسب و کارها  و فعالیت های اقتصادی به این فضا هدایت شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: خوشبختانه در همین مدت زمان علمکرد خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور اتفاق افتاده است که توانسته کمبودهای موجود در این حوزه را تا حد زیادی رفع کند.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: امروز اینترنت حتی در محیط روستا نیز به یکی از اصلی ترین نیازها تبدیل شده است و درخواست ما از مسئولین تامین زیرساخت ها برای دسترسی کامل مردم به اینترنت است.

۲۰۵ روستای استان قزوین نیازمند تقویت شبکه ارتباطی هستند
فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در حال حاضر ۲۰۵ روستای استان قزوین نیازمند تقویت شبکه ارتباطی هستند که امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی بتوانیم نیمی از این روستاها را تحت پوشش اینترنت قرار دهیم.

وی عنوان کرد: حمایت از کسب و کارها امروز با توسعه بسترهای اینترنت امکان پذیر است ولی باید توجه داشت کسب و کارهای مجازی برای ادامه فعالیت خود نیازمند زیست بوم و محتوای بومی در فضای مجازی هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت اینترنت و پهنای باند نیز از نیازهای مردم  است که امیدواریم راهکاری برای این موضوع اندیشیده شود.

اینترنت سبک زندگی جدید مردم در پسا کرونا
دیر یا زود بلاخره زمانی کرونا از بین مردم و جوامع بشری رخت برخواهد بست اما اینترنت و بسترهای مجازی قطعا به سبک زندگی جدیدی برای مردم در سراسر دنیا تبدیل شده است که لزوم سرمایه گذاری، توجه و بسترسازی را در این حوزه می رساند.

از این رو در شرایطی که بخش قابل توجهی از فعالیت های اجتماعی در دنیا در بستر اینترنت سپری می شود تامین این نیاز اولیه برای مردم قزوین نباید بیش از این به تاخیر بیفتد.

کد خبر: ۷۲٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha