۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشید بین عشایر توزیع می شود
رئیس سازمان امور عشایر :

۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشید بین عشایر توزیع می شود

بیرجند- رئیس سازمان امور عشایر از توزیع ۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشید بین عشایر کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهپور علائی مقدم عصر دوشنبه در حاشیه مراسم فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه نهبندان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عشایر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه عشایر در کشور ایران نماد اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: شاخص های برخورداری جامعه عشایر باید افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه برداشت از صندوق ذخیره ارزی جهت اجرای پروژه های حوزه عشایر با اذن مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت، گفت: طی سال گذشته از محل صندوق ذخیره ارزی، ۲۵۴ میلیارد تومان پروژه آبرسانی در جامعه عشایری کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد عشایر در مناطق جغرافیایی پراکنده شده اند، عنوان کرد: تا کنون استان خراسان جنوبی بیشترین اعتبارات حوزه آبرسانی را جذب کرده است.

علائی مقدم با اشاره به اینکه ۲۸۸ پروژه عشایری با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: عشایر در رونق اقتصاد و امنیت پایدار نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به جامعه عشایری خراسان جنوبی هزینه شده است.

 شاخص بهره مندی عشایر از آب شرب پایدار ۴۳ درصد رسید
رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاخص برخورداری آب سالم و پایدار عشایر به ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده در صورتی که این رقم قبل از انقلاب اسلامی تنها پنج درصد بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ نفر از روستاییان و عشایر تا پایان سال از بیمه رایگان برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: تعداد ۴۰۰ خانه بهداشت نیز در کشور راه اندازی شده است.

علائی مقدم با اشار به اینکه ۱۳هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی تا پایان امسال بین عشایر کشور توزیع می‌شود، افزود: از مجموع این پنل ها تعداد هزار و ۲۰۰ پنل مربوط به خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود و از ۸۶۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور ۲۰۰ هزار تن توسط عشایر تولید می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه در سال جاری میزان بارندگی ها در استان خراسان جنوبی حدود ۵۵ درصد کاهش داشته است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی‌های چند ساله و کاهش بارندگی‌ها، ۵۰۰ تن نهاده و خوراک دام در اختیار استان قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۷۲٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha