۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری نهبندان به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری نهبندان به بهره برداری رسید

بیرجند- فاز دوم طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری نهبندان با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر  دوشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکو در شهرستان نهبندان که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد،  اظهار کرد: علی رغم اینکه عشایر زحمات زیادی برای محصولات دامی و کشاورزی خود می کشند اما درآمد چندانی ندارند لذا جهت جبران این مسئله راهکارهایی را دنبال می کنیم.

حمید ملانوری با بیان اینکه فعال شدن شرکت های عشایری استان و ایجاد شرکت های خاص برای فروش و عرضه تولیدات با بالاترین قیمت از جمله برنامه هایی است که انجام می شود، افزود: جامعه عشایری افرادی سخت کوش و پرتلاش اند که در اوج سختی ها نیز قدردان نعمت هایی که در اختیار دارند، هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی  در ایران شاهد توسعه خدمات در بخش های مختلف بوده ایم، گفت: توزیع عادلانه و رفع محرومیت در جامعه از اهداف و انتظارات بزرگ امام خمینی (ره) لوده است لذا همه مردم و مسئولین باید در این راستا گام بردارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مناطق کشور و استان شاهد مهاجرت مردم هستیم،عنوان کرد: نبود امکانات کافی و اشتغال مناسب و همچنین کمبود زیرساخت ها و عدم تامین معیشت مردم از مهم ترین علل این مهاجرت ها است.

ملانوری ادامه داد: امروز نقطه قوت و موفقیت همه ما در این است به گونه ای عمل کنیم که مردم در هر جایی که زندگی می کنند بهترین شرایط را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشایر خراسان جنوبی سهم ۱۰ درصدی از جمعیت استان دارند، بیان کرد: ما باید به اندازه جمعیت عشایر و زحمتی که در مباحث توسعه ای و نقش مهم آن ها در امنیت استان خدمات شایسته ای به آن ها ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح آبرسانی پایدار، آب شرب بهداشتی و سالم محلات عشایری منطقه تامین خواهد شد، افزود: مذاکراتی در خصوص وضعیت جاده ها و ایل راه ها با رئیس سازمان عشایر ایران صورت گرفته که در این زمینه اقداماتی انجام خواهد شد تا ایل راه ها وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات با هدف کمک به ظرفیت های اقتصادی منطقه انجام می شود، گفت: بهره برداری از طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری خواجه منجیکو یکی از بزرگترین پروژه های حوزه عشایری استان است.

ملانوری ادامه داد: این طرح با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آنچه در افق این طرح دیده شده، آبرسانی پایدار به ۱۴ محله عشایری و تأمین آب بهداشتی و سالم مورد نیاز ۲۸۰ خانوار نیز محقق می شود، عنوان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از این محل منتفع می شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: فاز اول این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۷۲٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha