۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
تدوین لایحه‌ای شفاف برای بودجه؛ مطالبه مجلس از دولت
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح کرد

تدوین لایحه‌ای شفاف برای بودجه؛ مطالبه مجلس از دولت

زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه اگر دولت یک لایحه چارچوب‌دار و مدون را در رابطه با بودجه ارائه دهد مجلس از آن حمایت خواهد کرد، گفت: تدوین لایحه‌ای شفاف و هدف‌گذاری‌ مشخص و منطقی در لایحه بودجه، مطالبه ای است که مجلس از دولت در این رابطه دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا زاکانی درباره عقب‌نشینی دولت از مواضع خود در رابطه با عدم اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: اگرچه دولت اصلاح لایحه بودجه را پذیرفته است اما تدوین لایحه‌ای شفاف، هدف‌گذاری‌ مشخص و منطقی در لایحه بودجه و پاسخ به نیازها و اولویت‌های کشور در سال ۱۴۰۰ با تکیه به این شفافیت و هدف‌گذاری‌ها، مطالبه ای است که مجلس از دولت در این رابطه دارد.  

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که کسری بودجه مشهود در لوایح بودجه ادوار گذشته مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد کرده، انتظار است دولت لایحه بودجه‌ای را به مجلس تحویل دهد که کشور را دچار عارضه کسری بودجه نکند و در نهایت مجبور نشود ما به ازای این کسری بودجه از اعتبار و امکانات عمومی مردم برداشت کند و تورم در جامعه شرایط را به سمتی برد که هزینه‌های آن را مردم دهند.  

وی تاکید کرد: باید در این مسیر بتوان امکانات کشور را به صورت منطقی توزیع کرده و این امکانات توزیع شده را در اولویت تولید و صادرات کشور قرار داد، همچنین باید بتوانیم نیازهای پایه مردم را همچون معیشت، سلامت، مسکن، آموزش و... را به درستی تامین کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر دولت یک لایحه چارچوب‌دار و مدون را ارائه دهد مجلس از آن حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۷۲٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha