۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
دولت باید بودجه ۳ دوازدهم به مجلس دهد نه اصلاحیه| معاون رئیس جمهور هم نظر ما را دارد
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با بازار:

دولت باید بودجه ۳ دوازدهم به مجلس دهد نه اصلاحیه| معاون رئیس جمهور هم نظر ما را دارد

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به هیچ وجه نمی‌تواند بیشتر از بودجه سه دوازدهمی ارائه دهد و اینکه اگر کمیسیون و صحن بودجه را رد می کرد دولت می‌توانست اصلاحیه بدهد اما در حال حاضر کمیسیون بودجه را تائید و صحن مجلس بودجه را رد کرده که در این صورت دولت باید بودجه سه دوازدهمی به مجلس ارائه دهد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت بودجه ۱۴۰۰ گفت: آئین نامه داخلی مجلس برای این موضوع فرآیندی را مشخص کرده است؛ یک اینکه وقتی کمیسیون تلفیق و همچنین صحن علنی بودجه را رد کند، در این حالت دولت باید در مدت ۱۵ روز اصلاحات همان لایحه رد شده را انجام داده و به صحن علنی بازگرداند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما ما در حال حاضر با این فرآیند مواجه‌ایم که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را تائید و صحن علنی آن را رد کرده است و در این حالت دولت باید یک لایحه یک، دو و یا سه دوازدهمی به صحن مجلس ارائه دهد و بیشتر از سه دوازدهم هم مجاز نیست، چراکه قانون آئین نامه داخلی مجلس چنین اجازه ای را به دولت نمی‌‎دهد.

وی بیان داشت: در صورت ارائه لایحه سه دوزادهمی مجلس این لایحه را تصویب خواهد کرد تا در فروردین، اردیبهشت و خرداد کشور بدون بودجه نباشد لذا اگر لایحه جدیدی به  صحن مجلس ارائه شود، مجلس هم فرصت خواهد داشت تا براساس آئین نامه از ابتدا بودجه را بررسی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بررسی بودجه در فروردین هم آغاز شود تا اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت و اگر اردیبهشت وارد صحن شود تا خرداد به اتمام می رسد و این دقیقا مصادف با پایان بودجه سه دوازدهمی است و این روند آئین نامه داخلی مجلس است ولی متاسفانه هر شخص برداشت خود را از آئین نامه دارد.

امیرآبادی فراهانی با اشاره جلسات هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: آنچه که ما در هیئت رئیسه مجلس بررسی کردیم این بود که دولت به هیچ وجه نمی‌تواند بیشتر از بودجه  سه دوازدهمی ارائه دهد و  اینکه اگر کمیسیون و صحن بودجه را رد می کرد دولت می‌توانست اصلاحیه بدهد اما در حال حاضر کمیسیون بودجه را تائید و صحن مجلس بودجه را رد کرده که در این صورت دولت باید بودجه سه دوزادهمی به مجلس ارائه دهم چراکه در حال حاضر فرصتی برای اصلاح نیست.

این نماینده مجلس اظهارداشت: وقتی حتی بنده شخصا با آقای امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در این زمینه صحبت کردم ایشان هم نظر ما را دارد و اذعان دارند که باید بودجه دو الی سه دوازدهمی ارائه داده و پس از آن یک لایحه جدید به مجلس تقدیم شود با این حال باید منتظر باشیم و ببینیم دولت قصد چه کاری را دارد.

کد خبر: ۷۲٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha