۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
مسیر اتحادیه اروپا در واکسیناسیون کرونا اشتباه است
لوموند فرانسه:

مسیر اتحادیه اروپا در واکسیناسیون کرونا اشتباه است

اتحادیه اروپا در خرید واکسن بسیار کند عمل کرده و سفارش بسیار کمی هم داده است.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، «روزنامه لوموند» فرانسه در یادداشتی مسیر اشتباه اتحادیه اروپا درباره واکسن کرونا را مورد نقد قرار داده است.

در این مطلب گفته شده است: کمیسیون اروپا که به علت کمبود واکسن مورد انتقاد همه جانبه قرار گرفته است، یکی از بدترین بحران های خود را پشت سر می گذارد.  با وجود این که اتحادیه اروپا  ۲.۳ میلیارد دوز را از شش آزمایشگاه ذخیره کرده است،  اما مقدار مورد نیاز برای ایمن سازی ۴۵۰ میلیون شهروند اروپایی و کمک به کشورهای فقیر بسیار بیشتر از این اندازه است.

 صرف نظر از این که بروکسل متهم شده است که در خرید واکسن بسیار کند عمل کرده و سفارش بسیار کمی هم داده است و صرف نظر از این واقعیت که به دلیل تأخیر در صنعت تولید واکسن و کمبودها، همه بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا مجبور شده‌اند سرعت واکسیناسیون خود را کاهش دهند، اورسولا فون تاکید می کند: « راهبرد واکسیناسیون اروپا صحیح است.»

اورسولا فون ابراز خرسندی می کند که صنایع در اروپا  شرایط بهتری نسبت به امریکا یا انگلیس دارد. قیمت ها پایین تر است و آزمایشگاه ها در صورت بروز مشکل از هیچگونه مسئولیت حقوقی مستثنی نیستند. او واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال اروپا قبل از پایان تابستان را تأیید می کند.

براساس گزارش ها و داده ها  تاکنون حدود ۱۰ نفر از ۱۰۰ امریکایی حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند، در انگلیس این نسبت به ۱۵ نفر رسیده است و در اسرائیل  ۵۹ نفر است، اما در اتحادیه اروپا  از ۳ نفر فراتر نمی رود و در فرانسه از هر ۱۰۰ نفر کمتر از ۲.۴ نفر اولین تزریق را انجام داده اند و این نشان دهنده یک مسیر نادرست از سوی اتحادیه اروپاست.

کد خبر: ۷۲٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha