۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
بیت کوین با قدرت بیشتری به ۴۰ هزار دلار باز خواهد گشت

بیت کوین با قدرت بیشتری به ۴۰ هزار دلار باز خواهد گشت

در صورتی که بیت کوین بتواند یک سطح پشتیبانی در ۴۰ هزار دلار برای خود ایجاد کند، شاهد یک روند مثبت کوتاه مدت خواهد بود.

به گزارش بازار، روز گذشته و در تاریخ ۶ فوریه قیمت بیت کوین برای اولین بار پس از ۲۳ روز دوباره موفق شد به بالای سطح ۴۰ هزار دلاری باز گردد. اما این بازگشت، تفاوت‌هایی را با سری قبلی دارد. به عنوان مثال ترکیب بازار معاملات آتی بیت کوین با آرامش بیشتر و در کنار فشار فروش نهنگ‌ها می‌تواند به ثبات قیمت ۴۰ هزار دلاری بیت کوین در آینده کمک کند.

بیت کوین پس از پایان فروش نهنگ‌ ها به سرعت بهبود خواهد یافت
یکی از محققان حوزه ارزهای دیجیتال با نام مستعار Material Scientist در تاریخ ۲۹ ژانویه بیان کرد که جریان خرید و فروش «ابر نهنگ‌ها» در بازار بیت کوین به بالاترین حد خود در طول زمان رسیده است. به عبارت دیگر، فشار فروش ناشی از نهنگ‌هایی که سفارشات ۱ تا ۱۰ میلیون دلاری دارند، به یک رکورد جدید دست یافته است. این محقق در این مورد چنین گفته بود:
«نهنگ‌های بازار تقریباً هر آنچه را که از قیمت ۴۰ هزار دلاری بیت کوین فروخته بودند را پس گرفتند و در همین حال ابر نهنگ‌ها به دنبال ایجاد یک رکورد تاریخی جدید هستند. به نظر می‌رسد که روند نزولی تمام شده و به زودی شاهد یک رکورد تاریخی دیگر خواهیم بود. منتظر این رکورد باشید!»

ارزش بازار بیت کوین
در صورتی که بیت کوین بتواند یک سطح پشتیبانی در ۴۰ هزار دلار برای خود ایجاد کند، شاهد یک روند مثبت کوتاه مدت خواهد بود. به عبارت دیگر، در این مقطع زمانی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان می‌تواند بدون نگرانی از بابت فشار فروش گسترده نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کلان، به یک رکورد قیمت جدید دست یابد. بیت کوین برای این که بتواند این روند صعودی خود را در کوتاه مدت حفظ کند، نیاز به دو منطقه پشتیبانی اساسی در سطوح ۴۰۰۰۰ و همچنین ۳۷۸۳۴ دلاری خواهد داشت.

به غیر از این موارد، تحلیل‌گران Whalemap (یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده) دو سطح ۳۷۸۳۴ و ۳۶۲۹۰ دلاری را به عنوان محل تلاقی پشتیبانی نهنگ‌ها معرفی می‌کنند. در حال حاضر که بیت کوین مجدداً به زیر سطح ۴۰ هزار دلاری بازگشته، این دو سطح از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که شکسته شدن آن‌ها منجر به یک سقوط کوتاه مدت خواهد شد. تحلیل‌گران در این مورد چنین می‌گویند:

«تلاقی نهنگ‌های بازار در قیمت ۳۷۸۳۴ الی ۳۶۲۹۰ دلاری رخ می‌دهد. این سطوح یک پایگاه مطمئن را برای حفظ قیمت بیت کوین و همچنین صعود مجدد ایجاد می‌کنند. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، سطح حمایت ۳۹۸۴۳ دلاری نیز باید به کمک بیت کوین بیاید.»

آینده بیت کوین چیست؟
برخی از معامله‌گران معتقدند که بیت کوین به زودی با شتاب بیشتری به سمت سطح ۶۰ هزار دلاری حرکت خواهد کرد و موفق به گذشتن از آن خواهد شد. یکی از معامله‌گران ارزهای دیجیتال به نام اسکات ملکر (Scott Melker) معتقد است که بیت کوین در مسیر حرکت خود با نزول و بازگشت‌هایی مواجه خواهد شد، اما پس از این بازگشت می‌توان انتظار دستیابی به قیمت ۶۳۰۰۰ دلار را داشت. وی در این‌باره می‌گوید:

«بازگشت‌هایی وجود خواهند داشت که حتی شاید دلیل آن‌ها آزمایش مجدد سطوح بالاتر به عنوان یک سطح پشتیبانی باشد. از نظر فنی این شکست یک اتفاق تأیید شده است که در نهایت می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۶۳ هزار دلار برساند. هرچند که الگوها به ندرت به اهداف خود می‌رسند، اما قوانین همیشه همان قوانین هستند.»

بیت ‌کوین در تاریخ ۴ فوریه از سطح ۳۸۰۰۰ دلار عبور کرد و از نظر فنی از بازار گاوی خارج شد. در حال حاضر بیت کوین از دفعه گذشته که موفق به شکستن سطح ۴۰ هزار دلار شده بود، قدرتمندتر به نظر می‌رسد. این بار این ارز دیجیتالی قدرت کافی برای صعود به سطح ۵۰ هزار دلاری را نیز دارد.

کد خبر: ۷۲٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha