۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
سیر نزولی قیمت آهن

سیر نزولی قیمت آهن

براساس نرخ ‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی، شاهد ثبات نسبی نرخ بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و البته برخی تولیدکنندگان این حوزه نیز نرخ محصولاتشان را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در بازارفولاد روز گذشته همچون چند روز اخیرشاهد ثبات نسبی و افت نرخ محصولات بودیم و این کاهش نسبت به روزهای گذشته کمی ملایم تر پیش رفت و همچنین بازار ارز برعکس چند روز اخیر که با نوسانات افزایشی همراه بود روز گذشته شاهد کاهش ملایم نرخ ارز در این بازار بودیم و نرخ دلار در بازار آزاد با کاهش ۲۰۰ تومانی به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و نرخ فروش اسکناس دلار صرافی ملی شاهد کاهش ۵۰ تومانی بود که ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد.

بازار ارز که متاثر از تحرکات دولت آمریکاست همچنان بلاتکلیف است و از سوی دیگر که انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در پیش روست احتمال سیگنال های افزایشی در این بازار بعید به نظر می رسد و همچنین نمی توان اظهار داشت که دراین مدت کوتاه نرخ دلار با افت شدیدی همراه باشد پس با این حساب در چند هفته آینده شاهد ادامه یافتن همین بلاتکیلفی نرخ ارز درهمه بازار های کشور خواهیم بود و نوسانات نرخ دلار نیز به طور محدود در بازار ارز مشاهده می شود. روز گذشته شاهد آن بودیم که نرخ شمش بلوم در معاملات بورس کالا برای امروز حدود ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است که احتمالا امروز مانند دو هفته گذشته بخش عمده ای از این محصول عرضه شده در بورس کالا به فروش برسد.

و اما با در نظر گرفتن نرخ میلگرد صادراتی CIS و روند رو به افزایش نرخ میانگین موزون هفتگی حواله‌جات دلار در سامانه نیما، احتمال آن وجود دارد که نرخ پایه میلگرد آجدار در معاملات فردای بورس کالا حدود ۱۲ هزار و۵۰۰ اعلام شود که تقریبا با متوسط نرخ میلگرد ۱۴ آجدار در معاملات روز گذشته بازار آزاد برابر است. با توجه به نرخ پایه شمش و میلگرد در بورس کالا که به سبب افت نرخ محصولات صادراتی منطقه CIS، با کاهش همراه بوده است می توان گفت خبری از موج های افزایشی نیست و پیش بینی می شود تا پایان این هفته نیز همچنان شاهد ثبات نسبی و کاهش نرخ ها در بازار آهن باشیم.

براساس نرخ ‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی، شاهد ثبات نسبی نرخ بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و البته برخی تولیدکنندگان این حوزه نیز نرخ محصولاتشان را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند؛ قیمت میلگرد ۱۴ آجدار نیز در محدوده ۱۲ هزار و ۱۵۰ تا ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت  همچنین عمده تولیدکنندگان تیرآهن نیز قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و برخی شرکت‌ها از جمله فولاد ظفر بناب نرخ تیرآهن‌های خود را ۵۰ تومان کاهش دادند و بنگاه‌های تهران نیز کاهش ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی قیمت هر شاخه از سایزهای پرمصرف تیرآهن ذوب آهن اصفهان را اعلام کردند.

عمده تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نیز قیمت محصولاتشان را ثابت اعلام کردند و البته کاهش ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی نیز در نرخ‌های این حوزه مشاهده می ‌شد. همچنین بیشتر تولیدکنندگان لوله و پروفیل نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشته و البته تعداد زیادی از تولیدکنندگان محصولات این حوزه نرخ‌هایشان را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند؛ قیمت پروفیل با ضخامت ۲ بسته به ورق استفاده ‌شد و شرکت تولیدکننده در کانال ۲۰ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

کد خبر: ۷۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha