۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
افزایش چشمگیر قیمت دوج کوین به دنبال توئیت‌های ماسک!

افزایش چشمگیر قیمت دوج کوین به دنبال توئیت‌های ماسک!

در چند روز گذشته، بیشتر آلت کوین‌ها با رشد چشمگیری همراه بودند و تعدادی از آنها، از جمله اتریوم (ETH)، پولکادات (DOT) و بایننس کوین (BNB)، حتی موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند.

به گزارش بازار به نقل از رمزارز نیوز، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر اجرایی و سهام‌دار بزرگ خودروسازی تسلا (Tesla) و شرکت صنایع فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX)، اخیرا با توئیت‌های جنجالی خود باعث رشد قابل توجه ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) شده است.

ثروتمندترین مرد جهان با یک نظرسنجی در صفحه توئیتر خود، از کاربران خواسته است که ارز دیجیتال آینده را انتخاب کنند. ایلان ماسک در این نظرسنجی از کاربران پرسیده است که به نظر آنها، «دوج کوین» ارز دیجیتال آینده زمین خواهد بود یا «سایر ارزهای دیجیتال با یکدیگر».

در زمان انتشار این خبر، بیشتر کاربران (۷۱٫۳ درصد) «دوج کوین» را انتخاب کرده و ۲۸٫۷ درصد از آنها، به گزینه «سایر ارزهای دیجیتال با یکدیگر» رای داده‌اند.

آخرین باری که ایلان ماسک یک سری توئیت در مورد دوج کوین منتشر کرد، روز پنج‌شنبه ۴ فوریه بود. در آن تاریخ، ایلان ماسک دوج کوین را به عنوان «ارز دیجیتال مردم» توصیف کرد و باعث شد قیمت این رمزارز با بیش از ۵۰ درصد رشد، به ۰٫۰۵۹ دلار برسد.

البته، روند صعودی دوج کوین مدت زیادی دوام نیاورد و این ارز دیجیتال یک روند نزولی در پیش گرفت. با این حال، به دنبال نظرسنجی جدید ایلان ماسک، دوج کوین دوباره با افزایش قیمت مواجه شده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۰٫۰۶ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱٫۷ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

آیا ایلان ماسک از بیت کوین قطع امید کرده است؟
در تاریخ ۲۹ ژانویه و همزمان با رشد ناگهانی و غیرمنتظره ارزش سهام شرکت گیم‌استاپ (GameStop) و به دنبال آن، ممنوعیت معاملات این سهام در چندین پلتفرم از جمله رابین‌هود (Robinhood)، ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را به صفحه توئیتر خود اضافه کرد.

در همان روز، وی همچنین اظهار داشت که بیت کوین چیز خوبی است و اعتراف کرد که یکی از حامیان بیت کوین است. این اتفاق باعث شد که قیمت بیت کوین با یک رشد تقریبا ۲۰ درصدی، از ۳۲ هزار دلار به حدود ۳۸، ۵۰۰ دلار برسد. همانند دوج کوین، تاثیر این اقدام ایلان ماسک برای بیت کوین نیز مدت زیادی دوام نیاورد و قیمت این ارز دیجیتال به سطح ۳۵ هزار دلار بازگشت.

با این حال، در روز پنج‌شنبه ۴ فوریه، زمانی که مدیر عامل تسلا دوباره انتشار توئیت در مورد ارز دیجیتال مورد علاقه خود، یعنی دوج کوین را آغاز کرد، هشتگ بیت کوین را از صفحه توئیتر خود حذف کرد.

بیت کوین به سطح ۴۱ هزار دلار بازگشت!
در تاریخ ۶ فوریه، قیمت بیت کوین (BTC) بعد از مدت‌ها به سطوح بالاتر از ۴۰ هزار دلار افزایش یافت. با تلاش گاوها، بزرگترین ارز دیجیتال جهان حتی به سطح ۴۱ هزار دلار نیز رسید و تنها هزار دلار (تقریبا ۲ درصد) با رکورد تاریخی خود در ۴۲ هزار دلار فاصله داشت.

با این حال، خرس‌ها اجازه حرکت بیشتر را به بیت کوین ندادند و قیمت این ارز دیجیتال با یک روند نزولی، تا ۳۸ هزار دلار کاهش یافت. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۳۹، ۲۲۶ دلار معامله می‌شود.

از لحاظ تکنیکال، بیت کوین برای به چالش کشیدن بالاترین قیمت تاریخی خود در ۴۲ هزار دلار، باید بر سطوح مقاومتی ۴۰ هزار دلار، ۴۰، ۷۳۵ دلار و ۴۱ هزار دلار غلبه کند. از سوی دیگر، در صورت سقوط مجدد قیمت بیت کوین، سطوح حمایتی ۳۸، ۵۵۰ دلار و ۳۸ هزار دلار می‌توانند کمک‌کننده باشند.

کاردانو رکورد سه ساله خود را شکست!
در چند روز گذشته، بیشتر آلت کوین‌ها با رشد چشمگیری همراه بودند و تعدادی از آنها، از جمله اتریوم (ETH)، پولکادات (DOT) و بایننس کوین (BNB)، حتی موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند. در نتیجه، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با رکورد ۱٫۲۲۰ تریلیون دلار روبه‌رو شد.

در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار نیز، قیمت کاردانو (ADA) با یک رشد تقریبا ۲۷ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۰٫۷ دلار رسید. این رقم، بالاترین قیمت سه ساله برای کاردانو محسوب می‌شود.

علاوه بر این، کاردانو توانست با بازار ۲۰٫۶۱۹ میلیارد دلاری خود، ارز دیجیتال ریپل (XRP) را پشت سر گذاشته و جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال برتر جهان، از لحاظ ارزش بازار را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۷۲٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      16 3
      ایادوج کوئن آینده خوبی دارد
      • سمیه IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
        17 3
        قیمت هر ارز دوج کوین خیلی پایین هست برای همین فکر نکنم سرمایه گذاری روش بد باشه ، یکی از ارزهایی که سرمایه گذاری خیلی خوبه روش الان بیکس بی هست