۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
شکایت مجلس از انتخاب رئیس جدید سازمان بورس به دستگاه قضا | وابستگی «دهنوی» به دولت
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفتگو با بازار:

شکایت مجلس از انتخاب رئیس جدید سازمان بورس به دستگاه قضا | وابستگی «دهنوی» به دولت

مسلم صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: در برخی از موارد ردپای وابستگی رئیس جدید سازمان بورس به دولت مشاهده می شود و این به خودی خود غیر مستقل بودن سازمان بورس را زیر سوال می‌برد.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: ما در راستای اجرای قانون، انتقاداتی به نحوه انتخاب رئیس سازمان بورس به وزیر اقتصاد داشتیم.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که وزیر اقتصاد بر اساس چه معیارهایی رئیس جدید سازمان بورس را انتخاب کرده است، اظهارداشت: از این رو ما اعمال ماده ۲۳۴  آئین نامه داخلی مجلس را پیرو این موضوع مطرح کردیم و استنباط و دلایلمان هم این بود که الزاما باید فردی برای این سمت انتخاب شود که عضو  هیئت مدیره سازمان بورس بوده و البته هئیت مدیره هم باید این فرد را انتخاب کند، نه وزیر اقتصاد و دارایی.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انتخاب رئیس سازمان بورس براساس انتخاب هیئت مدیره این سازمان نبود، تاکید کرد: نام رئیس جدید سازمان بورس به یکباره در جلسه‌ای مطرح شده و این فرد حتی عضو هیئت مدیره سازمان بورس نبوده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه رئیس سازمان بورس نباید وابستگی به دولت داشته باشد، اظهارداشت: در برخی از موارد ردپای وابستگی رئیس جدید سازمان بورس به دولت مشاهده می شود و این به خودی خود غیر مستقل بودن سازمان بورس را زیر سوال می‌برد.

وی تاکید کرد: این اشکالات براساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس مورد پیگیر قرار گرفته و این موارد برای بررسی های بیشتر به دستگاه قضا ارسال خواهد شد تا محاکم قضایی در این رابطه تصمیم گیری کنند.

کد خبر: ۷۲٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha