۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
نواحی صنعتی در روستاهای قم توسعه می‌یابد؛ ضرورت توجه به اصلاح الگوی کشت
استاندار قم:

نواحی صنعتی در روستاهای قم توسعه می‌یابد؛ ضرورت توجه به اصلاح الگوی کشت

قم- سرمست، استاندار قم توسعه نواحی صنعتی در روستاها را یکی از برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: ما نیازمند فراوری محصولات و ایجاد ارزش افزوده در بخش اشتغال روستایی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی که در سالن کرامت استانداری و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی از زحمات تلاش گران عرصه کشاورزی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش جاذبه‌های مناطق روستایی استان اظهار کرد: در صدد هستیم تا با بهره گرفتن از ظرفیت تقسیمات کشوری، توسعه جمعیت شهرهای اقماری و افزایش امکانات، زمینه مهاجرت معکوس به روستاهای استان قم را فراهم کنیم.

وی تأمین امنیت غذایی را یکی از کارکردهای مهم بخش کشاورزی و دامپروری عنوان و با اشاره به نگاه اولویت‌دار استان به این بخش افزود: توسعه متوازن و همه جانبه کشور در گرو توجه و حمایت جدی از بخش کشاورزی است.

استاندار قم با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و جمعیتی استان قم خاطرنشان کرد: به همین دلیل بازنگری و اصلاح الگوی کشت به عنوان یک ضرورت اساسی در حال انجام است.

سرمست توسعه نواحی صنعتی در روستاها را یکی از برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: ما نیازمند فراوری محصولات و ایجاد ارزش افزوده در بخش اشتغال روستایی هستیم تا با کمترین واسطه‌گری ممکن ارزش افزوده محصولات کشاورزی به فعالان این بخش بازگردد.

وی افزود: فرآوری صنایع تبدیلی در چند ناحیه صنعتی استان در حال پیگیری است و همزمان روند آموزش و مهارت افزایی در بین روستاییان نیز در حال انجام می‌باشد.

سرمست عنوان کرد: توانمندسازی روستائیان در بخش مشاغل خانگی، باغداری، دامپروری و کشاورزی به عنوان یک هدف و استراتژی مهم در حال پیگیری است.

استاندار قم با اشاره به عملکرد موفق استان در زمینه اشتغال روستایی تصریح کرد: در استان حداکثر تسهیلات اشتغال روستایی طی سال‌های گذشته جذب شده و تعداد کارآفرینان مستعد در سطح روستاهای استان امیدآفرین است.

وی مزیت‌های بخش کشاورزی و دامی استان را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: برخلاف برخی از تصورات، این استان ظرفیت‌ها و بسترهای نهفته زیادی برای توسعه بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد و نیاز است تا این ظرفیت‌ها را به درستی معرفی کنیم.

وی عمران و آبادانی روستاها را سیاست مهم دولت و مدیریت استان دانست و گفت: ریشه توسعه در روستا است و اگر می‌خواهیم شاهد یک جامعه توسعه یافته و متوازن باشیم باید به روستاها توجه کنیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از 22 کشاورز و تولید کننده نمونه و برگزیده استان قم در بخش‌های کشاورزی، دام و طیور، زراعت و باغبانی، آبخیزداری، آب و خاک و... تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: ۷۲٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha